Kezünkbe akadt egy hír, miszerint Tatabányának bejött az okos közlekedés - gyártottak egy PR cikket a kormánymédiában.
Azt írják, hogy az utasoknak minőségi szolgáltatást, a városvezetésnek pedig gazdaságos üzemeltetést biztosít a jelenlegi rendszer.
Ahogy fogalmaztak,
“A tavaly január 1-jén indult városi buszos közszolgáltató teljes működését átszövik az okos informatikai megoldások: a valós idejű gépjárműkövetés és az ehhez kapcsolódó utastájékoztató rendszer, a mobileszközös utazástervező alkalmazás, a jegyértékesítést és a pénzügyi elszámolásokat egy rendszerbe szervező pénzügyi megoldás mind a nulláról épült ki közel másfél év alatt. A rendszert fejlesztő és kiépítő szakértők szerint a tatabányai tömegközlekedés informatikai háttere amellett, hogy számos magyar fejlesztést integrál egy rendszerré, világszinten is felveszi a versenyt a hasonló megoldásokkal.”
Ezzel ugye nehéz vitatkozni, hiszen a tatabányai adófizetők ebből vajmi keveset érzékelnek, csupán annyit, hogy az előrejelzettnél nagyságrendekkel többe fog kerülni az a rendszer, aminek a létrehozására súlyos milliárdokat költöttek.
Az mondjuk kifejezetten vicces, amikor azt írják, hogy
“Az utas valós idejű, digitális járműkövetés alapján akarja eldönteni, hogy érdemes-e várnia a buszra.”
Tessék mondani, kedves PR szakemberek, Önök jártak Tatabányán? Ha úgy látom, hogy sokáig kell várnom a buszra, akkor milyen alternatívám van? Elindulok gyalog? Ha van egy kis eszem, akkor bizonyára. Ez tényleg okos megoldás.
Persze Schmidt Csabának sem kell egy kis füllentésért a szomszédba mennie, amikor azt mondja, hogy a közgyűlés 2015-ben hozott döntése alapján alakították ki mai formájában a helyi buszos cég működését.
Eredetileg nem volt ilyen grandiózus projektről szó, hiszen az összesen 5,6 milliárd forintnyi adófizetői pénznek csak a töredékét tervezték, és szó sem volt új buszokról.
Arról mélyen hallgat a város polgármestere, hogy például a buszmegállók kapcsán maximum “okosba készült” megoldásokról beszélhetünk, de számtalan helyen volt tetten érhető az elképzelés nélküli pénz pazarlás.
Azért az remek végszó tőle, hogy
“Az új tömegközlekedési rendszer 2018. január elején indult és azóta szolgálja problémamentesen a tatabányai közlekedők igényeit úgy, hogy közben a szolgáltatás fenntartása úgy a teljesítmény és a forrásoldal tekintetében nyomon követhető, tervezhető” - idézi a lap Schmist Csabát
No, komment, csak a buszon utazók véleményére ne legyen kíváncsi!
Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.