Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

BRUTÁLIS PÉNZNYELŐ A T-BUSZ! Idén Önöknek, minimum FÉL-MIL-LI-ÁRD-BA fog kerülni!   

buszmegallo-kupi-schmidt-bencsik-hidas.JPG

Sokáig próbálták kerülni Schmidt Csabáék, még az utolsó pillanatban is húzták az időt, de eljött az igazság pillanata. Nagyjából kezd láthatóvá válni, mennyibe is kerül nekünk ez a helyi buszos történet.

Talán jónéhányan emlékeznek, hogy azzal hitegették a tatabányaiakat a város vezetői, hogy nagyjából ugyanolyan összegű (vagyis amennyit a KNYKK-nak fizettek), azaz 270 millió körüli lesz a cech, amit az itteni adófizetőknek kell állniuk. Ezzel nyitottak, az összeget a T-Busznak előlegként, időarányosan biztosították is a 2018-ra.

Elvileg lett volna idejük részletesen kidolgozni a cég működtetését a vezetőknek, hiszen eleve 1 évvel később indultak a tervezettnél, így az esetleges költség-túllépések kezelésére is találhattak volna megoldást. Nyilvánosan nem igazán osztották meg elképzeléseket, amiből kiderült volna, hogy mi alapján annyi, az amennyi, a nagy titkolózás miatt már akkor is sok kérdés merült fel.

Tehát az képviselőtestület először megszavazott nekik 270 millió forint előleget, majd kitalálták a Tatabánya 70 programot, ahol a gyerekek egy részének a bérletét fizetik (mondjuk érdekes módon pont azt a korosztályt, aki még kevésbé buszozik), szóval inkább olyan rejtett plusz finanszírozási szaga van a dolognak.

Ez a program több éven keresztül a 80 milliós keretet jelent biztosan a T-Busznak. Ebből a pénzügyi keretből 2018-ban 40 millió forintot kapott a cég önkormányzati támogatás gyanánt. (A maradékot is átcsoportosították nekik)

A történet megkoronozásaként, ezen héten a legutolsó pillanatban, sürgősséggel beterjesztettek egy előterjesztést, melyből kiderült, a 2018-as pénzügyi beszámoló alapján 70 milliót adnak Schmidt Csabáék a cégnek. Vagyis összesen a 270 milliós előlegen kívül még 70 milliót kapnak a veszteség miatt + a Tatabánya 70 program 40 milliója, vagyis 380 millióba került az első év.

Az már csak apróság, hogy Schmidt Csabáék a veszteségfinanszírozásról tudtak, hiszen sunyi módon adtak tíz milliókat a T-Busznak, még tavaly decemberben.

A benyújtott pénzügyi beszámolóban egyébiránt a cégvezetője, Kupi Gábor szemrebbenés nélkül leírja, hogy hirdetési bevételük egy nagy kerek 0, azaz nulla forint. Semmi hozzáfűznivaló, hogy miért?! Nem akadt egy nyamvadt migránsos, sorosozós plakát?

Senki sem kérdezte meg, hogy például hirdetésekből miért nincs 1 Ft bevétele sem a cégnek? vagy így nagyon kényelmes? Nem volt elég mondjuk az az 1 év, hogy piaci alapon hirdetőt találjanak?

“Mulatságos” felidézni, hogy Schmidt Csabáék  a 2017. november 23-ai, a T-Busz témájában beadott előterjesztésükben a következőket írták:

“..elmondható, hogy az új társaság pénzügyileg megalapozott számításokat végzett, s reális támogatási igénnyel fordult az önkormányzat felé. A mellékelt közszolgáltatási szerződésben rögzített feltételek alapján egy gazdaságos tömegközlekedés képe vetül elénk, és az újragondolt menetrend ellenére sem kell a városnak az elmúlt évi támogatási összeghez  viszonyítottan többletfinanszírozással számolnia.”

Lássuk, ezek után mi várható az idén? 500.000.000 FORINT!

  1. decemberben elfogadták, hogy a T-Busznak 2019-re már 456 milliós előleget fognak folyósítani. Ha csupán az idei összeget, a 40 milliót adjuk ehhez a Tatabánya 70 program kapcsán, akkor is 496 milliónál járunk.

Ismervén a “pénzügyileg megalapozott” tervezést, az idei évre nyugodtan prognosztizálható, hogy 500.000.000 forint felett lesz a tatabányai adófizetők által fizetett összeg a T-Busz részére, vagy még több?

Ezek után mi nem tudjuk, kalkulálnak-e a T-Busz vezetői előzetesen azzal például, hogy most már letelik a garanciális időszak, és jön az éves szinten legalább 100 millióba kerülő karbantartási költség, mert a közel 50 buszra vetítve ennyit biztoan fog kóstálni a megkérdezett szakemberek szerint.

Egyszóval nekünk úgy tűnik, mintha bemondásra öntenék a pénzt a buszos társaságba. Nem látjuk, hogy valakik elemzéseket tennének és javaslatokat fogalmaznának meg a jelentős veszteségek csökkentésére.

És a legfurcsább, hogy a képviselők sem kérdezik meg, hogyan is van ez fiúk?

Mondjuk előzőleg az előterjesztő Schmidt Csabáék nem nélkülözték a beépített viccet, a belső poént sem:

“Minden üzleti év lezárásakor elszámolásra kerül sor és amennyiben az előzetesen megállapított kompenzáció magasabb, mint a tényleges veszteség, akkor a többletet az Önkormányzat visszakapja.”

A fentiek mindazon tény ellenére várhatóak, hogy egészen komoly áremelést hajtott végre a cég, ami több tízmilliós plusz bevételt hoz a konyhájukra.



Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr714875128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása