Ma szavaz a városi közgyűlés a T-Busz jövő évi támogatásáról is, a cég 2019-re közel a dupláját kéri a 2018-as támogatásnak.
Vajon mire alapozza a duplázást a T-Busz?
Schmidt Csabáék a tavaly november 23-ai, hasonló témában beadott előterjesztésükben a következőket írták:
“..elmondható, hogy az új társaság pénzügyileg megalapozott számításokat végzett, s reális támogatási igénnyel fordult az önkormányzat felé. A mellékelt közszolgáltatási szerződésben rögzített feltételek alapján egy gazdaságos tömegközlekedés képe vetül elénk, és az újragondolt menetrend ellenére sem kell a városnak az elmúlt évi támogatási összeghez viszonyítottan többletfinanszírozással számolnia.’
Sőt! Még reménykedtek, hogy csökkenni fog az adófizetők által a T-Busznak fizetendő összeg, mert a központi büdzséből kapott támogatásra számíthattak az idén is.
A 2018-as évét nem látjuk véglegesen, csak azt, hogy 2019-re lényegesen többet, a dupláját kéri a T-Busz a tatabányai önkormányzattól pénzügyi kompenzációként.
Tavaly 2,8 millió km futásteljesítményt becsültek, úgy tűnik ez sikerült is, mert a jövő évi terv - gondoljuk, az idei számok alapján- most is nagyjából ugyanannyi, 2,75 millió km.
A pénzügyi kompenzációval magával nem is lenne ezzel semmi gond - hiszen a közösségi közlekedést az adónkból finanszírozzuk - ha egyrészt nem mondanák előre, a szolgáltatás megkezdésének közel 1 éves évfordulóján, hogy milyen jól terveztek, másrészről lenne egy részletes elemzés, miért alakult így a finanszírozás, illetve hol lehet rajta segíteni.
Komoly elemzések és szakmai következtetések levonása nélkül, ez inkább egy vicc. Adjatok, mert kérünk, oszt jól van! Mintha ezt mondanák.
“ A 2018-as adatok még nem állnak rendelkezésünkre, de az ágazati béremelés és a gázolajárak növekedése alapján 10-15 százalékkal magasabb szintek alakulhattak ki és ez a tendencia folytatódhat a következő évben is, összességében 20-25 százalékos költségszint várható.” -szerepel még az előterjesztésben.
Ennek az egésznek olyan szocialista tervgazdaságos duma jellege van, hogy a gázolajárak növekedése miatt kell több pénz. Halkan jegyezzük meg, most amikor éppen brutálisan esik a nyersolaj ára, és ebből kifolyólag lefelé fognak menni az üzemanyagárak. Hagyjuk már!
A bérek legalább hihetőek a dokumentumban.
Komoly, hogy úgy folyik a tervezés egy MÁSFÉL MILLIÁRDOT elköltő cég esetén, hogy bemondásra növeljük a támogatást, ráadásul még abban is van egy kb. 5%-os mozgás ide oda? Az nagyjából 80 millió forint.
Most akkor az van, hogy alapból megpróbálják hülyének nézni a képviselőket, és meg sem próbálják magyarázni miért az annyi, amennyi? Vagy pedig ők sem tudják, ez utóbbi a jól tervezett 2018-as év alapján akár hihető is lehet.
Mindkettőre nagy esély van persze.
Azért az előterjesztő Schmidt Csabáék nem nélkülözik a beépített viccet, a belső poént sem, legalább megvan a napi humor adag.
“Minden üzleti év lezárásakor elszámolásra kerül sor és amennyiben az előzetesen megállapított kompenzáció magasabb, mint a tényleges veszteség, akkor a többletet az Önkormányzat visszakapja.”
Tényleg? Lehetséges, hogy olyan jól gazdálkodnak majd, hogy visszafizetik? Ez hihető?
Azért inkább valami naiv fantasztikus filmben tudnánk elképzelni.
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.