A koronavírus-járvány elleni védekezés kapcsán kihirdették a várható változásokat, amely a vásárlás során eddig nem alkalmazott szabályokat is jelent. Erről kérdezte a Napi.hu Pálinkás Zsoltot, a Tesco_Global Áruházak Zrt. vezérigazgatóját.
A várható változások egy csomó feladatot rónak a boltok, áruházak üzemeltetőire, főleg azokra, ahol nagy tömegek intézik a bevásárlást. Maga a feladat a négyzetméter-alapú korlátozás nem ismeretlen terep számukra, ettől függetlenül a Tesco is rengeteg saját tapasztalatot felhasználva vezet be sztenderdeket. Ezt megkönnyíti, hogy a boltjaikban amúgy már a bejelentés előtt is érvényben volt egy hasonló belső szabályozás.
Fontos leszögezni, hogy a négyzetméter alapú korlátozás vállalható cserébe, hogy kinyithatnak a bezárni kényszerült kereskedők – véli a Tesco-vezér. Nyilván őket a saját ingatlanjaikban bérbeadott üzletek miatt ezek keményen érintik.
Elöljáróban fontos felhívni a figyelmet, hogy ebben a vásárlóknak is partnereknek kell lenniük. Az eddigi tapasztalatok szerint a vásárlók számára is nagyon fontos, hogy a cégek olyan támogatást adjanak mindenhol, azaz a bejárattól a kasszasorig, ahol felhívják a figyelmet, milyen biztonsági szabályokat kell egymás és a saját biztonságunk érdekében betartanunk.
Hogy fog ez kinézni a gyakorlatban?
A boltok, áruházak bejáratánál egy figyelemfelkeltő információs poszter várja a vevőket, majd folyamatosan tájékoztatják őket a biztonsági előírásokról: a belső sorállásnál 2 méterben határozták meg a biztonságos távolságot, a pénztáraknál és a pultoknál plexifallal védik a vásárlás biztonságát, mind a dolgozókat, mind a vásárlókat.
Minden boltban kézfertőtlenítő állomást helyeznek el, ahol nem csak a kezét, hanem a kosarát is le tudja fertőtleníteni a vevő.
A vásárlótérben tartózkodók számának meghatározására a Tesconál számolásos módszer vált be a legjobban, tehát a manuális számlálással szerzett adatokat - a bejövő és kimenő vevők számát - tableten rögzítik. A módszert tovább is fejlesztették, a legnagyobb létszámú boltjaikban van egy automata rendszer, ami egy nagy képernyőn tájékoztatja a vásárlókat a bent lévő vevők számáról, hogy még „zöld” az áruház és be lehet lépni, és ahogy közelednek a telítettség felé, úgy vált a pirosba a monitor és amikor elérik a maximumhatárt, a rendszer jelez az egyik kollégának, aki megkéri a vásárlókat, hogy várakozzanak az eladótéren kívül.
Az előírások betartásának ellenőrzése során a szúrópróbaszerű ellenőrzésre készülnek. Szlovákiában például elég robusztus véletlenszerű hatósági ellenőrzések voltak és a bírságokat is keményen osztották, aminek híre ment és ez ott hatékony eszköznek bizonyult.
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.
Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.