Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

KOMOLY FEJLESZTÉS A TATABÁNYAI VASÚTVONALON! Ígérik, gyorsabb és megbízhatóbb lesz

vasutallomas.jpg

A MÁV a fővárost Béccsel összekötő Budapest–Győr–Hegyeshalom (1-es) fővonal fejlesztésére indított feltételes kivitelezői közbeszerzési pályázatot. Az Európai Unió a napokban döntött, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből finanszírozható a beruházás döntő hányada, mely révén várhatóan 2021 végétől csökken a menetidő, a projekt 2023-as zárását követően pedig pontosabbá, megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés Budapest és Bécs között, valamint több tehervonat közlekedhet a nemzetközileg is fontos vasúti korridoron.

A győri fővonal fejlesztése érdekében közbeszerzési eljárást írt ki a MÁV. A fenti támogatási szerződés megkötését követően a tervek szerint 2020 végén megköthető a kivitelezési szerződés. A felújítási munkálatok a jelenlegi menetrend szerint 2021 elején kezdődhetnek el és várhatóan 2023 augusztusában fejeződhetnek be.

A beruházás során kicserélik az elavult elektronikus biztosítóberendezések áramellátó berendezéseit, valamint a biztosítóberendezés kezelőfelületeit a tatai, az almásfüzitői és a hegyeshalmi vasútállomásokon; ez utóbbit a komáromi állomáson is megújítják. A jelenlegi központi forgalomellenőrzési berendezés helyett egy korszerű, magasabb fejlettségi szintű központi forgalomirányítási rendszert építenek ki a teljes vasútvonalon, továbbá egyéb fejlesztéseket is végrehajtanak.

A mintegy 178 kilométernyi szakasz közlekedését érintő fejlesztések réven negyed órával csökkenhet a jelenleg – vonattól függően – 2 óra 37 és 2 óra 55 perc közötti menetidő a magyar és az osztrák főváros között, de a győri vonalon is gyorsabban lehet majd közlekedni. A projekt célja, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés, illetve kialakítnaak egy új menetrendi struktúrát, amelynek révén a vonalon a nemzetközi áruszállítás feltételei is javulnak, így a térség közúti kamionforgalmának egy része átterelődhet a környezetbarátabb vasútra. Még biztonságosabbá válik a vonatforgalom és a nemzetközi elővárásoknak megfelelően a határon át is gördülékenyebbé, egyszerűbbé válik majd az országokat átszelő áru- és személyszállítás.

A győri fővonal az egyik legfontosabb és legsűrűbb menetrendet biztosító vonala a MÁV-nak. A fejlesztés révén tovább nő a vonal versenyképessége az autópályával szemben is. A fővonal térségéből a járványhelyzet előtt is évről évre többen szoktak át a vasútra. A Budapest és Tatabánya közötti elővárosi járatokon tavaly már 4,4 millióan, a távolsági forgalomban pedig 7,1 millióan utaztak. A magyar és az osztrák főváros közötti napi 13 vonatból álló kínálatot évente több mint 1 millióan veszik igénybe. Mindez a jó eljutási időknek és a korszerű járműparknak köszönhető, de az infrastruktúra korszerűsítése sem halaszható a versenyképesség megőrzése érdekében. A vasútvonalon szinte kizárólag modern, klímás és alacsonypadlós, akadálymentesített FLIRT és Talent motorvonatok és railjet xpress nemzetközi járatok üzemelnek. Mind a – főként Győr és Bécs között közlekedő – Talent, mind pedig az 1-es vonalon Győr/Hegyeshalom és Budapest között ingázó, 10-14 éve beszerzett, piros színű FLIRT-ek felújítását elkezdte a MÁV-START. (MÁV)

 

Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr416080698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása