A Bánhidát Sárberekkel összekötő átjáró, évtizedek óta húzódó, korszakos lépés Tatabánya életében.
Az eredeti elképzelések szerinti projekt, ha jól oldják meg a tervezést és kivitelezést, régóta nem látott nagyon komoly mérnöki teljesítmény lesz.
A most napvilágot látott közbeszerzési dokumentumból kiderül, ki fogja építeni ezt a professzionális munkát kívánó alagutat: ez a cég nem más, mint a A-Híd Építő Zrt. A cég főbb kivitelezései közé tartozik a 4-es metró több állomása, számos híd (újpesti vasúti híd, Szabadság híd felújítása, kőröshegyi völgyhíd, Pentele híd, szegedi Móra Ferenc híd), valamint autópályák részei (M31, M43, M6 esetén) is. Ezért a munkáért bruttó 6,5 milliárd forintot fognak bezsebelni.
Legalábbis egyelőre így áll a helyzet, de ne felejtsük el, hogy a kivitelezőnek, aki a tervező is lesz egyébként, valamennyire át kell terveznie az egészt, ennek is lesznek még plusz költségei, és még a munkálatok elkezdéséig a minimálbér is nőni fog, ezek mind hatással lesznek várhatóan a végső árra.
Az utóbbi évtizedekben nem épült hasonló Tatabányán, de országosan is kevés, nekünk ez olyan, mintha egy újabb ütőeret ültetnénk a testünkbe, ennyire fontos a helyi közlekedésnek ez az alagúttal megvalósuló összeköttetés.
Az alagút megvalósítása az iskolapéldája lesz annak, hogyan lehet megfogni egy dinamikus forgalommal rendelkező helyszínt, mint például a jelenlegi vasúti vonal. Ami különösen nehézzé teszi a projektet, hogy annak működése közben kell megépíteni a műtárgyakat. Itt ugyanis nem tudják elterelni vagy megállítani a forgalmat ezen a vasúti szakaszon, tehát az alagút tervezése és megépítése egy nagyon-nagyon komoly mérnöki kihívás.
Hiába, hogy ez év július vége volt az ajánlattételi határidő, csak most hirdették ki a döntést, vagy talán csak most “kommunikálták “.
Persze egész évben nagy hallgatás volt a beruházás körül, aztán nagy hirtelenséggel Schmidt Csaba ex-polgármester novemberben előállt azzal, hogy hiányzik még 262 millió a beruházáshoz, ezért a hiányzó összeget fizessék ki a tatabányai adófizetők. Be is adott egy önálló képviselői indítványt, amit a városi közgyűlés meg is szavazott.
Könyörgöm, júliusban már lejárt az ajánlattételi határidő a közbeszerzés kapcsán, akkor nem látta senki, hogy hiányzik egy rakás lóvé, vagy úgy kötöttek esetleg, eddig nyilvánosságra nem hozott szerződést, hogy sebaj, majd a tatabányai adófizetők kisegítik az ígérgető szervezetet a hiányzó összeggel?
Még hivatalos eredménye meg sem volt a közbeszerzésnek, de ő már tudta az eredményt, talán súgtak neki, vagy a szokásos Mészáros Lőrinc-féle kör nyeri el a megbízást?
A kérdésünk akkor is és most is csak az, ki tárgyalt anno Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel a beruházásról? Ha már akkor látta, hogy gond van, mégpedig látnia kellett, miért nem adott be indítványt, és miért nem fogadták el a bukása előtt?
Mindenesetre célt ért Schmidt, csak kihúzta ezt az összeget a városi költségvetésből.
Szóval akadna itt még pár kérdés, nem biztos, hogy ilyen gyorsan el kellett volna fogadni Schmidt képviselői indítványát.
Fotó: Facebook
Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy
kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.