Néhány napja került kiírásra a Bánhidát Sárberekkel összekötő átjáró kivitelezéséről szóló projekt.
Szakértőink segítségével igyekszünk közelebb hozni Önökhöz ezt a, nyugodtan
mondható, csúcsteljesítménynek nevezhető beruházást. Megpróbáljuk röviden szemléltetni, miért számít ez a projekt ritkán látható kihívásnak.
Az utóbbi jó néhány évben nem épült hasonló Tatabányán, de országosan is kevés, mintha egy újabb ütőeret ültetnénk a testünkbe, ennyire fontos a tatabányai közlekedésnek ez az átjáró.
Nagyon fontos lenne az ilyen és ehhez hasonló projekteket részletesen bemutatni mind a laikusoknak mind a szakmabelieknek, hogyan tervezik megvalósítani mindazt a kihívást, amelyet ez a feladat jelent és azt is erre milyen klassz megoldásokat dolgoztak ki a tervezők. A terv egyébként már 4 éve készen van, lett volna idő ilyenekre.
Az átjáró megvalósítása az iskolapéldája lesz annak, hogyan lehet megfogni egy dinamikus forgalommal rendelkező helyszínt, mint például jelen vasúti vonal. Ami különösen nehézzé teszi a projektet, hogy annak működése közben kell megépíteni a műtárgyakat. Itt ugyanis nem tudják elterelni vagy megállítani a forgalmat ezen a vasúti szakaszon, tehát az alagút tervezése és megépítése egy nagyon-nagyon komoly mérnöki kihívás.
Nagyon élvezetes lenne egy olyan projektismertető, ahol a tatabányai polgároknak elmesélnék, egy profi kommunikáció keretében(bár még nincsenek elkésve erről), amikor, akár maguk a tervezőmérnökök mutatnánk be az egész projektet. Ugyanis ilyen típusú munkát nagyon ritkán készítenek az országban.
Sokszor illetjük kritikával a közbeszerzések műszaki részét, de ez előtt a dokumentáció előtt le a kalappal, egy tervnek így kell kinéznie. Bemutathatnák azt a folyamatot is, hogyan jön létre az egész projekt, magukat a kihívásokat is érdemes lenne szemléltetni.
Ha elindul az építés, a munkálatok során lehetne akár csoportokat is szervezni például egyetemi hallgatóknak, hogy nézzék meg, milyen egy igazi mérnöki kihívás, amely tervezői-kivitelezői szempontból az utóbbi évek legkomolyabb projektje lesz Tatabányán. Milyen szerves része ez Tatabánya közlekedésének, hogyan fogja ez átalakítani végérvényesen az elkövetkezendő évtizedekre.
Akár gyerekeknek is lehetne ilyen projektek bemutatásával kedvet csinálni, hogy mérnökök legyenek.
Azért is lenne fontos a lakosság tájékoztatása, hogy megértsék, ez nem szimplán egy vasúti átjáró lesz. Itt például szintbeli különbségben lesznek a gyalogosok és a kerékpárosok, ezáltal fizikailag is el lesznek különítve egymástól, így vezetik át a forgalmat Bánhidáról Sárberekbe.
Pontosan az ilyen megoldások kapcsán nagyon szépen be lehetne mutatni, miért is van ilyenekre szükség, és ha szakemberek hitelesen mutatnák be, nem a helyi politikusok jópofiznának, garantált lenne a siker. Beszélhetnének a tervezők arról, hogyan használják a különböző anyagokat, és hogy mindezt gazdaságosan is meg lehet tenni.
Végezetül gondoljanak bele, ennél a projektnél a megépítés után, a főbb elemeknél nincs mód javításra, mert az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala helyezkedik el. Itt 10 méter mélyre mennek le a vasúti sínek alá, a meglévő és üzemeltetéshez szükséges közműveket is itt kell elhelyezni, nem lehet majd 2 vagy 5 hónap múlva javítgatni garanciálisan az átjárót.
Mi szurkolunk a projektnek, hogy kifogástalanul sikerüljön.
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.