Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

VISSZATÉRT A MÉDIA MARKT TATABÁNYÁRA: Brutális átveréssel nyitott, hülyének nézett bennünket

media_markt.jpg

Év végi visszatekintésünkből nem maradhat ki a Média Markt 2019-ES tatabányai visszatérése, amely meglehetősen visszatetszőre sikeredett.

Hatalmas átveréssel indított Tatabányán a Média Markt, ráadásul meglehetősen átlátszó és a vevőket elképesztően hülyének néző módon kezdték el működésüket.

Ezek szerint az áruház szlogenje - vagyis a “Hülye azért nem vagyok” - úgy értendő, hogy becsábítom a vevőket és utána az embereket teljesen hülyének néző módon nem adom kedvezménnyel az akciós termékeket.

Emlékeznek, hogy egy nagyon kemény, félrevezető akcióval fogadták a tatabányai vásárlókat a nemrég nyílt Média Markt üzletben a nyitási akció keretében?

A  vásárló becsábító kupon alapján az akció kivitelezése röviden, gyere be, ígérünk kedvezményt, de mire odaértél a pénztárhoz fizetni, addigra ugyanaz volt a kedvezményes ár, mint a kiírt ár. Mi is elmentünk, és ugyanezt tapasztaltuk.

Amint cikkünkben írtuk, megkérdeztük a Média Markt-ot is, több, mint 1 hét és többszöri telefonos megkeresés után (a PR ügynökségükkel beszéltünk) sikerült erre a “bonyolult” ügyre választ kapjunk.

Előtte még fontos megjegyezni, hogy cikkünkkel egyidőben írtunk a Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályának, amely úgy tűnik elég gyorsan reagált, és nemcsak papíron.

Az alábbi választ kaptuk a hivataltól:

“Tájékoztatom, hogy beadványát közérdekű bejelentésként kezelte hatóságunk, tekintettel arra, hogy az esetlegesen megvalósított jogsértés nem csak Önt, hanem a fogyasztók szélesebb körét érinthette. Beadványában foglaltak alapján ellenőrzést tartottunk a tatabányai Média Markt áruházban.

Az Ön által is tapasztalt fogyasztóvédelmi hiányosság miatt eljárást indítottunk az üzletet működtető vállalkozással szemben.”

Vagyis az akció minősítése nemcsak szerintünk volt jogsértés, a fenti sorok szerint eljárás folyt a cég ellen.

Ehhez képest, amikor a Média Markt-tól megérkezett a válasz, úgy éreztük a cég ott folytatja, ahol az akció kapcsán abbahagyták. A félreértések elkerülése érdekében, változatlan formában bemásoljuk a céget képviselő jogtanácsos, Dr. Szabó Attila levelét:

“Tájékoztatom, hogy a tatabányai Media Markt áruház (a továbbiakban Media Markt áruház) nyitása során hirdetett kuponakcióban (a továbbiakban: Akció) valós kedvezményt nyújtottunk minden vásárlónknak, aki az Akció ideje alatt a Media Markt áruházban Akcióval érintett terméket vásárolt.

Azzal szerettük volna gyorsabbá, kényelmesebbé és vonzóbbá tenni a vásárlást, hogy minden hozzánk betérő vásárló számára biztosítjuk a kedvezményes vásárlás lehetőségét, még akkor is, ha az adott személy a Media Markt áruházba történő belépést megelőzően nem értesült az Akcióról, ezáltal nem rendelkezett kuponnal.

Ennek érdekében a Media Markt áruházban az Akcióban résztvevő termékek ártábláján már a kuponokon szereplő kedvezmény mértékével csökkentett vételár került feltüntetésre. Az ártáblák méretének függvényében a következőképpen jelöltük az akciós árakat:

 

  • nagyobb ártáblák esetén feltüntetésre került az eredeti ár és a kuponkedvezménnyel csökkentett ár is
  • kisebb ártáblák esetén, pl. a kisgép osztályon kizárólag a kuponkedvezménnyel csökkentett eladási ár került feltüntetésre

 

 Mindkét esetben ügyeltünk arra, hogy az ártáblákon feltüntetésre kerüljön az, hogy a vásárló kuponkedvezményes árat lát. Ezen kívül az áruházban több helyen, az Ön által hivatkozott figyelemfelhívó tábla került kihelyezésre, melyen a következő mondat olvasható: „Az áruházi ártáblán feltüntetett árak a kedvezményt már tartalmazzák.”

Ezzel gyakorlatilag nem csak a kuponnal rendelkező vásárlók számára, hanem bármely, az áruházba betérő személy részére nyitva állt a lehetőség akciós termékek vásárlására. Tájékoztatom továbbá, hogy a kuponokhoz való hozzájutás ingyenes volt, hiszen azok az internetről szabadon letölthetőek voltak, valamint az áruházban is kiosztásra kerültek, így azokat sem érte kérte kár, akik  kupon birtokában látogattak el az Áruházba.

Mindazonáltal sajnos a kuponok hátoldalán szereplő szöveg nem volt összhangban az áruházban nyújtott információval. Ezért elnézést kérünk, a hibát időközben orvosoltuk, valamint a jövőbeni akciók során fokozottan ügyelünk arra, hogy ez ne fordulhasson elő.”

Eddig a válaszlevél, érdemes a levél utolsó 2 mondatát alaposan megjegyezni. Azért van annak egy bája, hogy egyazon levélen belül is sikerült önellentmondásba keveredni, hiszen akkor most akkor mi is volt az érvényes?

A tisztánlátás kedvéért még egyszer leírjuk, mi az ami szerepelt, a kibocsátott nyitási kuponokon:

 

kuponreszlet.jpg

"AZ ÁRUHÁZBAN A KEDVEZMÉNY, AZ ÉRINTETT TERMÉK ÁRUHÁZI ÁRTÁBLÁN FELTÜNTETETT AKTUÁLIS ÁRÁBÓL KERÜL LEVONÁSRA"

Viszont ez fogadott az áruházban:

 

kuponreszlet-tbaruhazbanfogad.jpg

Tényleg csak a Média Markt képviselőinek írjuk le, tehát, ha látok egy ártáblán például 5000Ft-os árjelzést és a rá vonatkozó kupon szerint 20% kedvezményt kapok rá, akkor 4000 forintot kell a termékért a pénztárnál fizetnem. Ennyi.

Mert Mi, hülyék tényleg nem vagyunk!

Azt már csak mi tesszük hozzá itt a végén, hogy ismerünk olyan szóbanforgó terméket, amely egyébként a budaörsi áruházban kb 5%-kal olcsóbb volt, mint Tatabányán az állítólagos akciós ár. Lehet, hogy ennek indoklása már a fantasztikum kategóriája lenne.

 

Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr5215370630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása