A személyautókra vonatkozó adórendszer "összefésülését" sürgette sajtónyilatkozatában a gépjármű-kereskedők szövetségének elnöke, ami szerinte segíthetne abban, hogy jobb használt autók kerüljenek a magyar utakra.
Európai összehasonlításban még mindig viszonylag kevés autó van Magyarországon - 2017-es adatok szerint ezer főre vetítve 330, míg az európai átlag már 2015-ben is 497 autó volt. Erről is beszélt a Világgazdaságnak Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke. Más kérdés, hogy az itthoni úthálózat hogyan szolgálhatna ki a jelenleginél sokkal több autót.
A környezetvédelem és a biztonság szempontjából nagy előrelépés lenne, ha a hazai autópark életkora tíz évre csökkenne a jelenlegi 14 évről. Ennek érdekében a szabályozás újragondolására van szükség, mert a vonatkozó adóterhek nem támogatják egységesen a fiatalabb autók iránti keresletet.
Igaz, hogy egy Euro 3-as besorolású motorral rendelkező (tehát 2003-as vagy korábbi évjáratú) autó regisztrációs adója akár a duplája is lehet egy Euro 5-ös kategóriájúnak, ám minél idősebb egy autó, annál kevesebb a tulajdonszerzési illeték, ismertebb nevén átírási költség.
Emellett sem a kötelező biztosításban, sem a teljesítményadóban nem érvényesül a környezeti terhelés mértéke, ezek összefésülése javíthatna az import minőségén is - véli a gépjármű-kereskedők egyesületének vezetője.
A fotó illusztráció
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.