Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

KATASZTRÓFÁLIS A TATABÁNYAI FRISSEN ÁTADOTT ÚT! Tegnap válságtanácskozást tartottak a városházán

alamosas-kiemeles-tb-becsiut.jpg

Vasárnap írtunk róla, hogy borzalmasra sikerültek a polgármester és Bencsik János által is agyondícsért  Bécsi út kivitelezési munkái.

Tegnap délután ismételten a helyszínen jártunk, mondhatjuk tényleg katasztrofális a helyzet. Úgy tudjuk, tegnap délután a sikertelen útépítésben érintettek a városházán megbeszélést tartottak a kialakult helyzetről. Arról nincs hír persze, hogy végül mire jutottak.

becsiut-tb_20180904_03.jpg

Az út elején ez fogadott bennünket, nem tudni mire készülnek, lehet, hogy lezárják az utat?

becsiut-tb_20180904_02.jpg

Ahogy behajtottunk az útra, ez a látvány fogadott, amely egyébként sok helyen tapasztalható:  önmagában apró problémának tűnik, a növénytelepítések elégtelenségét jelzi, de ez részben természetes, többször megismétlik általában.

És aztán…

becsiut-tb_20180904_05.jpg

A legnagyobb probléma itt található, a víz gyakorlatilag alámosta az utat, ráadásul ez egy kanyarban történt, ott is a kanyar külső ívéről beszélünk, ami még veszélyesebbé teszi a hibát.

becsiut-tb_20180904_07.jpg

Azt a rohadt!

becsiut-tb_20180904_09.jpg

becsiut-tb_20180904_10.jpg

Ennél beszédesebb képek nem kellenek, csupán az a kérdés, mit tudnak ezzel kezdeni a szakemberek, mert hogy itt magát az út alapját mosta ki az eső

A másik komoly hiányosság itt látható:

becsiut-tb_20180904_12.jpg

becsiut-tb_20180904_13.jpg

Olcsó húsnak híg a leve? Ez miféle munka, kb. 10-15 cm lehet a termőföld réteg.

Egy általunk megkérdezett szakértő szerint az előírások szerinti minimum követelményeknek felel meg ez az útszakasz, tehát a nagy felhajtás a városvezetés részéről egyszerűen túlzó és nevetséges. Nem is tudjuk, miért volt erre a parasztvakításra szükség.

Állítólag különösképpen odafigyeltek a vízelvezetésre is, ami a fotók fényében ismét közröhej tárgya lehetne, ha nem költöttek volna el, a majd másfél kilométeres szakaszra 544 millió forintot.

Ráadásul Schmidt Csaba a Facebookon egy bejegyzésben azt írta, hogy azért volt ennyire drága az építés, mert alapos földmunkát (pl. talajstabilizását)  kellett végezni az út rehabilitációja során. Jelentjük, nem sikerült.

Megkérdezett szakértőnk szerint a következőkben hibázhattak az útépítést végzők:

  •  Nem volt füvesítés vagy nem elégséges mértékben.
  •  Nem is gondoltak bármilyen erózióvédelemre úgy, hogy gyakori manapság a durva esőzés és a bevágás mellett nem nagyon látni jelentős növényzetet, ami megfogná a vizet.

Ami arra utal, hogy elnagyolt volt a munka és felveti a szabálytalanság kérdését is:

  •  Szemét van a földműben(tilos!), ami rontja a tartósságot, tömörséget stb.
  •  Nem látni, hogy mivel szüntetnék meg a csatlakozó földútról vagy mezőgazdasági területről a "koszolódást"
  •  Semmi nem utal arra, hogy felkészültek volna egy ilyen esőzésre

Ha különös módon odafigyeltek volna  a vízelvezetésre:

  •  burkolt árkot építenek
  •  komolyabb rézsű védelmet alakítanak ki (vmi "geo anyag", pl. geocella) - megfogja a rézsűt, megtöri az ott lefolyó víz sebességét
  •  aktívabb növénytelepítést alkalmaznak: a magasabb bevágásban bokrokat helyeznek el.

A Facebookon  a polgárok feltették a kérdést Bencsik Jánosnak, hogy miért nincs szalagkorlát és világítás, hiszen az egy normális úthoz hozzátartozik, amire azt válaszolta, hogy forduljanak az önkormányzathoz.

Mi egyébként kerestük az illetékeseket, de az útért felelős szakembert nem lehetett elérni, egy másik osztályán a hivatalnak annyit mondtak, hogy az út projekt a GFSZ-hez tartozik, akiket viszont szintén nem tudtunk elérni, a kör így bezárult.

Ma felhívtuk a munkát végző cégek közül az Extreme Park ügyvezetőjét Ercsey Áront, aki azt ígérte, hogy jövő héten személyesen beszámol a történtekről, és reméli, hogy az önkormányzat partner lesz abban, hogy minél több információ eljusson a polgárokhoz, ez mindenkinek az érdeke lenne.

Azt már csupán a végén tesszük fel kérdésként, mert nem a kivitelezés hiányossága, hogy mi lesz akkor, ha lerobban egy nagyobb jármű, műszaki hiba miatt félre kellene az autónak állnia? Mert, hogy ilyen lehetőség nincs.

Legfeljebb be fog állni az ipari park forgalma!

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr7514223421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása