Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely tavaly 47%-kal, 53,1 milliárd forintra növelte értékesítésének árbevételét.
Az eredmények jelentős növekedésének hátterében a cég által 85 milliárd forintos beruházással megvalósított kapacitásbővítés és technológiafejlesztés áll, amelynek köszönhetően a tatabányai abroncsgyár folyamatosan és jelentősen növelte kibocsátását és az év során 3,6 millió darab abroncsra növelte gyártókapacitását.
A Magyarországon 10 éve gyártó Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. működésében meghatározó év volt 2017. A vállalat befejezte azt 85 milliárd forint értékű beruházással, 2013-ban elindított nagyszabású kapacitásbővítési programot, amelynek keretében háromszorosára, 144.400 m2-re növelte tatabányai gyárának alapterületét.
Az új gyártócsarnokba telepített digitális gyártástechnológia révén a kezdeti 1,8 millió darabról, 2017 végére 3,6 millió darabra növelte gyártókapacitását, amelyet 2020-ig 7,2 millió darabra futtat majd fel. Ezzel a fejlesztéssel együtt a cég eddig összesen 150 milliárd forintot invesztált hazai gyártóbázisába, amely így a Bridgestone Corporation legfiatalabb és legmodernebb európai gyárává vált.
A jelentősen kibővített tatabányai Bridgestone abroncsgyár továbbra is elsősorban prémium autómárkákra szánt, nagy sebességindexű abroncsokat gyárt, immár több mint 250 féle méretben. A vállalat tavaly összesen 3,6 millió darab abroncsot gyártott, amelyek 99%-át exportálta. A Tatabányán készült abroncsok legnagyobb felhasználói a német, az olasz, a spanyol, a francia és a lengyel autósok, akik elsősorban felsőkategóriás autóikon és terepjáróikon használják a magyar gumikat. A cég ezen túlmenően szállított termékeket törökországi, mexikói, egyesült államokbeli és japán megrendelőknek is.
„Megvalósult fejlesztéseink lehetővé teszik, hogy 2018-ban több, Magyarországon gyártott és ismert autómárka közvetlen beszállítóivá váljunk és ezekkel a gyártókkal közösen tudjuk növelni az itt gyártott és innen exportált gépkocsik magyar hozzáadott értékét” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
„Kiemelt prioritás vállalatunk számára az is, hogy meglévő és új munkatársaink folyamatos képzésével és új, digitális gyártástechnológiánk révén tovább fejlesszük hatékonyságunkat és eredményességünket” – tette hozzá az igazgató.
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.