Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Kíváncsi rá, mit gondol Tatabánya jegyzője a szemét körüli anomáliáról?

 szemetes1-tb_1.jpg

 

Mint arról már írtunk nemrég,  október 1-től, hatályba lépett az az önkormányzati rendelet, amely a tömbházban élő tatabányai polgárokat érinti, de kőkeményen.

Eddig mindenki egyedileg szerződött a hulladékszállítási-szolgáltatást végző Vértes Vidéke céggel. Az életbelépő változások szerint, ezután a számlát, szerződést a társasház nevére állítja ki, köti meg a szemetes cég.

Önmagában a rendelet-változás jogosságát lehet vitatni illetve egyetérteni vele, de jelen pillanatban végrehajthatósággal vannak problémák, azt kellene megoldani.

Ezért az alábbi kérdéseket juttattuk el több, mint két hete Tatabánya város jegyzőjéhez, Dr. Benkovics Gergelyhez:

“Segítségét kérem az október 1-én hatályba lépett hulladék-rendelettel kapcsolatosan. A módosulás kapcsán a tömbházakban lakók esetén a hulladék-szállítási szerződést a társasházaknak kell fizetniük ezek után tudomásunk szerint.

A társasházak közgyűlései lezajlottak már törvény szerint, így a közös költségek meghatározásra kerültek, vagyis a hulladék-szállítási díjakra nem került fedezet biztosításra.

Ebben az esetben mi a teendő? Miből fizetik a társasházak?

Egyéni szerződéseket a Vértes Vidéke tájékoztatása szerint nem kötnek, így az új lakók hogyan fizetnek díjat, amikor fix a tásasházak által elfogadott közös költség?

Amennyiben a társasházaknak ebből behajtani való követelése keletkezik, ki fogja az esetleges jogi költséget állni?

Az egyéni szerződéseket tudomásunk szerint nem mondta fel a szolgáltató, így a lakók hogyan tudnak szabályosan fizetni, hiszen mint fentebb írtunk, a közös költségbe ez a díjtétel nem került belekalkulálásra?

Előre is köszönöm minél gyorsabb válaszait, hiszen ez a kérdés Tatabányán tízezreket érint.”

Nemrég megkaptuk a jegyző hivatalos válaszát:

“... Tatabánya Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról szóló 5/2015. (III.02.) önkormányzati rendeletének módosításáról hivatalunk tájékoztatta a közszolgáltatót. Tudomásom szerint a közszolgáltató a jogszabályváltozásról tájékoztatta az érintetteket (társasházak közös képviselői). A közös képviselőknek mind a társasházi közgyűlés összehívása, mind a közös költség és egyéb szolgáltatások díjainak megállapítása esetén a tárasházakról szóló 2003. évi CXXXIII. törvény,  valamint az adott társasház szervezeti és működési szabályzatában foglalt szabályok szerint kell eljárniuk.

Tájékoztatom, hogy álláspontunk szerint a korábbi szerződések a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:179 §-a szerint megszűntek, így azok külön felmondására nincs szükség….”

Tudomásunk szerint, több helyen október 6-án kapták meg az értesítést a közös képviselők, arról, hogy az október 1-i változások miatt keressék meg a szemetes céget, azaz az életbe lépés után.

Ha az önkormányzat időben tájékoztatta a közszolgáltatót, akkor miért nem kapták meg időben az értesítéseket a közös képviseletek?

Mivel a társasházakban már lezajlottak a hivatalos közgyűlések, ahol természetesen még mit sem tudtak a rendeletváltozásról, így meghatározták a közös költséget, amiben nem volt benne a szemétszállítás díja.

Azért ennek a változásnak a folyományaként rendkívüli közgyűléseket kell összehívni.

Tatabánya jegyzőjének jogi véleménye természetesen nem hivatkozási alap, például egy bírósági eljárásban, de mégis érdekes véleményt képvisel, gyorsan  ide is másoljuk, a kérdéses jogszabályi hivatkozást:

Azt írja a jegyző, a szerződések megszűntek, a hivatkozás pedig:

Ptk 6:179. § [A teljesítés lehetetlenné válása]

(1) Ha a teljesítés lehetetlenné vált, a szerződés megszűnik.

(2) A teljesítés lehetetlenné válásáról tudomást szerző fél késedelem nélkül köteles erről a másik felet értesíteni. Az értesítés elmulasztásából eredő kárt a mulasztó fél köteles megtéríteni.

Bocsánat, de mitől vált lehetetlenné a teljesítés?

Nincs több szemét? Nincsenek kukák az utcán? Megszűnt volna a szemetes cég?

Önök tapasztalták valamelyiket?

Ráadásul a hivatkozott jogszabálynak a (2) szakasza világosan kimondja, hogy értesíteni kellett volna a polgárokat.

Önök kaptak erről értesítést? Persze, ha még a számlák kiküldésével is komoly elmaradásban vannak, akkor mit várunk egy mezei értesítés kapcsán.

Láthatóan nagy a káosz az egészben. És mintha az történt volna, hogy anno meg kellett volna változtatni ezt a rendeletet, azért, hogy kemény nyomást gyakoroljanak a lakókra a kukák zárhatóvá tételének teljes elfogadására.

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit:boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr813111446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása