Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Öreg Bánhida szíve: a Harasta

harasta_bejarat.jpg

A Harasta kocsma Bánhida szívében van. Azt hiszem, ezt a környéket nevezték Öreg Bánhidának, vagy nem, de az biztos.

Mindenesetre nem számítottam ennyire otthonos helyre az biztos. Amikor beléptem- egy könyvbemutatóra érkeztem éppen-  egyből tudtam, nem hétköznapi vendéglátóegységbe tévedtem, és egyből meg is értettem, miért lehetett ez Avar Ferenc tatabányai költő egyik kedvenc helye, meg persze Faludi Ádám jeles tatabányai költőé és mozgalmáré is.

Egyébként Avar Ferenc Kaspar Hauser lemond a versírásról című kötetét mutatták be éppen a nosztalgikus esztéták: Kakuk Tamás és Faludi Ádám.

harastabemutato2.jpg

Gondolom, mielőtt nem alakították át kocsmává egy nagyobb méretű parasztház lehetett, a kocsmarész nem túl nagy, talán ezért is érzi úgy az ember, mintha hazamenne.

Hátrébb két „rendezvényterem” ásítozik, a falakon érdekes régi poszterek, talán a 70-es évekből, zenekarokról, sörökről, sőt még a Twin Peaksról is, amiket nem tud lazán elmosni a porosodó tudat. Mint megtudtam a leghátsó teremben éjszaka legénybúcsú volt, szóval a Harastában még ezt is lehet.

harastakep.jpg

A csapolt sör rendben, a borról is ugyanezt mondja az egyik kedves ismerős. A kiszolgálás pedig mosolygós, profi.

A pálinkát nem kóstoltam, legalább lesz miért visszatérnem.

Csak azt bánom, hogy nem kérdeztem meg, miért pont Harasta a hely neve, és mit is jelent pontosan. De hátha az olvasóink tudják és megírják egy kommentben.

harasta_belulrol.jpg

Azért van egy problémám, a kocsma Facebook-oldalán csak 2013-as képeket találtam, így az olvasóknak kell kitalálniuk, melyik kép a mostani, melyik a régebbi.

Egészségünkre!

 

Címlapfotó: Harasta kocsma Facebook-oldala és saját

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljtatabanyan.hu

Követed már a Boldogulj  Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr212603529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása