Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

ÁPRILIS (!) ÓTA MAJDNEM KÉSZ A TATABÁNYAI MÉLYGARÁZS: ott is lesz, 1 millióba kerülő ügyvezető!

melygarazs-fb-tbmjv.jpg

Több jelentős súlyú napirend is szerepelt a képviselő testület csütörtöki ülésén, amely azonban Szücsné Posztovics Ilona délutáni távozásával teljesen felborult.

Az egyik ilyen a főtéri mélygarázs kérdése, amely igazán sok tatabányait érint, és többek között két fontos kérdés megválaszolásához kellett volna közelebb jutni. Egyrészt mennyi lesz a parkolási díj illetve milyen formában történik majdan a mélygarázs üzemeltetése.

Az előterjesztésből valamint a napirend tárgyalása során kiderült, hogy a létesítmény gyakorlatilag áprilisban már kész volt, kivéve, hogy nincs teljes gyengeáramú hálózat. Így nem is folyamodtak használatbavételi engedélyért (nem is tehetnék), de felmerül a kérdés, hogy ez addig senki számára nem derült ki?

Ettől függetlenül persze arról sincs teljeskörűen kidolgozott elképzelés, hogy milyen formában fogják üzemeltetni a mélygarázst, egyedül csak egy T-Szol-os üzemeltetési formáról elmélkedtek, mintha valamiféle kizárólagosságot élvezne a városi kisgömböc cég az ilyen típusú városi feladatoknál.

A szabályok szerint az üzemeltetésre 

  • valamiféle koncessziós eljárás keretében kerülhet sor, 
  • maga az önkormányzat 
  • egy 100%-ban a tulajdonában álló szervezet 
  • vagy egy ezáltal alapított cég üzemelteti

 Érdekes, hogy előzetesen novemberre tervezték az üzemeltetésről való döntést, ami azt is jelentette volna, nem tudni mikor nyílna meg a parkolási létesítmény. Vagy az a cél, hogy a testületet kész helyzet elé állítsa döntésében a hivatal, eszi nem eszi nem kap mást alapon? 

Előzetesen úgy kalkulálnak a városházán, várhatóan a mélygarázsnál is ugyanolyan díjak érvényesek, mint a felszíni parkolásnál és a kedvezmények is ugyanazok lesznek. Erről a mostani képviselőtestületnek kell dönteni, de ebben a tekintetben a testület már így is jelentős késésben van. Ez azért gond, mert közel 170-el több parkoló lehetne a belvárosban, amely jelentősen javítani tudna a jelenlegi nehéz helyzeten.

Azzal számolt a városvezetés a mostani anyagban, hogy novemberig lezárják a műszaki átadás-átvételt és mintegy próbaüzemként a tatabányaiak ingyen parkolhatnának december 31-ig.

Mielőtt az üzemeltetésre a kedves olvasó legyintene, érdemes olyan “apróságot” átgondolni, hogy mi lesz olyanokkal, mint gépészet, mondhatni azt is, ki lesz a felelős azért, hogy normális legyen a szellőzés? Mi történik a takarítással, WC-vel, ki gondoskodik a tűzjelzőkről és hasonló “pitiáner” dolgokról?

A T-Szol határtalan étvágyát elnézve szerintünk nem biztos, hogy a legjobb helyen lenne ott az üzemeltetés, van egyébként más önkormányzati szervezet is, amely képes lenne ezt ellátni. Persze azt is érdemes átgondolni, hogy az épülő szolgáltató házzal is szerves műszaki kapcsolatban lesz az objektum.

A képviselők annyiban gyorsítottak a lehetőségekhez képest, hogy rendelkeztek arról, a novemberi közgyűlés helyett már az októberi közgyűlésre készüljenek el az előrelépéshez szükséges javaslatok.

Az eddigi történetekből annyit érdemes most kiemelni, hogy a mélygarázs tekintetében az első szerződésmódosítást 2020. december 18-án írták alá, közös megegyezéssel. Folyamatban van jelenlegi egy 2. számú szerződésmódosítás is, amelyet az önkormányzat 2021 májusában indított meg és amire legfőképp azért volt szükség, hogy újabb pótmunkát végeztessenek el a kivitelezővel. 

Mostanra már az eredeti szerződési összeghez képest 224 millióval növekedett az építés költsége.

Az előterjesztésben kitérnek elnagyolva a az üzemeltetés bevételeire és kiadásaira is.

Az önkormányzatnál úgy becsülték meg, hogy kb. évi 150 millió bevétele származhatna a mélygarázsból. A parkolási díjak tekintetében 

  • napközben 300Ft/ó, 
  • éjszakára 150Ft/ó 
  • a 24 órás napi jegy  2500 Ft, 
  • a havi jegy 30 ezret kóstálna.

Ha csak valaki napközben állna be a mélygarázsba, havi 20 ezerből megúszná, de aki csak éjszakai bérletet venne, annak 13 ezerért megszámítanák.

Az éves bérlet 165 ezer Ft lenne, de az anyagban egy nem ismert nagyságú  kedvezményt adnának a cégek részére, amely nem biztos, hogy a környéken lakókat boldogsággal töltené el.

A parkolási tevékenységen kívül kalkulálnak még az anyag készítői néhány milliós bevétellel:

  • rendezvények
  • reklámfelületek értékesítése
  • WC üzemeltetésből
  • egyéb, nem részletezett bevétel tekintetében.

A költségekről megkérdezte az előterjesztés készítője Zsidek Ferencet, a szolgáltató házat (leánykori nevén Lölö pláza) építő, többségében önkormányzati cég ügyvezetőjét, aki nagyjából 100 milliós éves költséggel kalkulált.

Itt rögtön teremtenének néhány jól fizető munkahelyet is, mert évi 40 milliós menedzsment díjjal számolnak, amelyben

  • ügyvezető havi 1 milliós költséggel
  • titkárnő havi 500 ezres költséggel
  • üzemeltetési vezető 800 ezer havi költséggel
  • műszaki vezető  700 ezres havi költséggel szerepelt.

Az ő fizetésükön láthatóan nem spórolnának, viszont a munka dandárját 8 fő fizikai dolgozó végezné, akikre havi 400 ezer forint költséget kalkuláltak (munkabér + járulékok).

A következő, októberi közgyűlésen talán okosabbak leszünk.

 

Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.

Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk ezért kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr3716700714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása