Elfogadta egyszemélyben Szücsné Posztovics Ilona polgármester asszony Tatabánya kommunikációs koncepcióját, biztosan ettől várják a városházán a megváltást, az eddigi katasztrófális produkciók után.
Aki veszi a fáradtságot az anyag áttekintésére, annak gyorsan leesik, magának a kommunikációs koncepciónak nevével ellentétben sok köze nincs a profi kommunikációhoz. Ezen persze nem csodálkozhatunk, például a koncepció eredetileg nem szerepelt az elfogadott rendeletben, hiába került nevesítésre, csupán telefonos érdeklődésünkre tették fel egy részét a városi honlapra. Jelenleg is csak egy csonka melléklet érhető el. De, ne legyünk telhetetlenek.
Azt írják anyagukban, hogy a feladatok során közreműködik a Polgármesteri Hivatal Társadalmi Kapcsolatok Irodája, amivel csak egyetlen gond van, a polgármesteri hivatal fellelhető elérhetőségei szerint ilyen iroda már nincs, talán a Polgármesteri Kabinet Irodára gondolhatnak, ahol Dr. Farkas Noémi irodavezető. Az anyag készítőit mindez nem zavarja, az anyagban több is így szerepel.
Ha mindezeken túllépünk, akkor jönnek az anyagban a komoly fogalmi zavarok. Maga a kommunikációs koncepció meghatározhatatlan besorolású, mert stratégia helyett sokszor meglehetősen zavaros visszamutogatás történik az előző fideszes vezetés idejére és összehasonlítás a különböző régi felületekkel. Olyan, mint tartalmi szempontok, vagyis miből és hogyan fogják előállítani a tartalmakat - ami a legfontosabb elemnek kellene lennie -, gyakorlatilag egy szó sem esik az elfogadott anyagban.
Azt írták áttekintették a médiafogyasztási szokásokat, legalábbis azt írták, és ennek alapján állították össze a koncepciót. Valószínűleg hozzáértő szakemberek vehettek ebben részt, ezért is vannak napok, amikor nincsenek a felületeken új tartalmak, biztos sikerült megfejteni, mely napokon nem érdeklik az itt lakókat a tatabányai történések
Most aztán már tutira kétirányú lesz a kommunikáció, és annyira aktívak lehetünk, mint még soha. Így aztán beleszólhatunk a döntésekbe, meg miegymás. Hurrá, minden happy!
Arról viszont elfelejtenek említést tenni, hogy például az évvégén indokolatlanul, milliós jutalommal kitömött jegyző a nyilvánosság legnagyobb kerékkötője és a nagy dérrel-dúrral beígért átláthatósági szabályozásról semmi hír. Azért információk nélkül nehéz beleszólni a döntésbe.
Nehéz lenne magát a “koncepciót” jobban jellemezni azzal, mint ahogy a részben kicserélt régi városi honlapról írnak. Nem tudjuk mennyi pénzbe került eddig, de inkább érezzük kidobott pénznek, mint hasznos dolognak.
A kommunikációs koncepcióban kifejezetten hangsúlyos elemnek szánják az új városi honlapot, amely az anyag szerint fontos szerepet tölt be a lakossági kommunikációban:
- tájékoztatás
- városhoz való kötődés erősítése
- személyes kommunikáció
Legkeményebb, amikor azt írják, hogy városunk virtuális kapuja a városi honlap.
Ha valaki ránéz, azt gondolhatja az isten mentsen meg bennünket, hogy Tatabányáról ez alapján alkossanak előzetes véleményt. A városi oldal csak a kötélidegzetőeknek való jelen pillanatban, egy egyszerű keresés is komoly elszántságot kíván. Már a keresések eredményei, esetleges visszalépések is meghaladják a honlap jelenlegi technikai színvonalát.
A honlap tartalmilag sajnos változatlanul kritikán aluli, frissességéről nem is beszélve. Jellemző, például az ún. napi tweet (magyarul üzenet, azt nem értjük miért nem lehet frappáns magyar kifejezést használni) címen futó valamit, már 8 napja nem frissítették.
De ha a Bérlakás ikonra kattintunk, akkor a legfrissebb pályázat helyett egy tavaly júniusi tartalomhoz és más, a témához nem kapcsolódó linkhez jutunk. Valahogy ott nem lehet megtalálni az aktuális pályázatot.
Végezetül annyit jegyzünk meg, hogy portálunk vezetője Gutai Zsolt készített egy városmarketing koncepciót, szerződéses megbízás alapján az önkormányzat részére, de az elkészített anyagban ebből túl sok minden nem köszön vissza. Szerencsés lenne szerintünk nyilvánosságra hozni az elkészített anyagot, mert a most elfogadott ún. kommunikációs koncepcióval sok rokonságot nem mutat.
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.
Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.