Rengetegen tapasztalták az elmúlt hetekben, hogy nem tudtak az internetes bankkártyával vásárolni olyan helyeken, ahol korábban mindig sikerült. Az erős ügyfél-hitelesítés január 1-jei bevezetése sokakat meglepetésszerűen ért, hiába figyelmeztettek rá a bankok, hogy új kódokat, beállításokat kell megadni a sikeres tranzakciókhoz.
Segítség! Eddig mindig tudtam vásárolni az interneten ebben a webáruházban, de most mindenféle hibaüzenetet küld a rendszer" - ilyen tartalmú bejegyzésekkel teltek meg a közösségi médiafelületek az idén januárban. A honlapok változatos ötleteket dobtak fel a felhasználóknak: ellenőrizzék a bankkártyájuk érvényességét, nézzenek utána, nem haladta-e meg aznapra a vásárlási limitet a költésük, vagy próbálkozzanak később a tranzakcióval. A vásárlókon mindez nem segített, a bankkártya érvényes volt, a napi limitükbe bőven belefért a vásárlás összege, és hiába próbálták meg másnap is megvásárolni a kiszemelt árut, továbbra sem sikerült.
A háttérben az erős ügyfélhitelesítés január 1-jei bevezetése állt, amely az idén túl minden egyes európai webáruházban lebonyolított bankkártyás tranzakcióra két lépcsős azonosítást ír elő. A hitelintézetek és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is többször figyelmeztette a bankkártya-tulajdonosokat arra, hogy változnak a kártyás vásárlás szabályai az év elejétől, sokan nem foglalkoztak ezzel a hírrel.
Sejteni lehetett pedig, hogy ebből gondok lesznek, főleg azok állnak majd tanácstalanul az új helyzet előtt, akik egyébként sem voltak rutinosak az internetes vásárlások világában, például azok az idősebb bankkártya-használók, akik a koronavírus-járvány miatt próbálták ki az online kártyás vásárlást. Azoknak is sokkal macerásabbá vált az internetes vásárlás, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, amelyre le van töltve a bankjuk mobilbank alkalmazása, abból is lehetőleg a legújabb változat.
A legújabb változatokhoz pedig sokszor nem is mindegy, milyen okostelefonja van a bank ügyfelének, számos hitelintézet nem fejlesztette tovább az alkalmazásait ugyanis a régebbi telefonokra, a több éves iPhone-okon vagy adroidos telefonokon nem működnek azok a mobilbanki alkalmazások, amelyekkel egyszerűen jóvá lehetne hagyni az internetes kártyás tranzakciókat.
A teljes cikket ide kattintva ollvashatod.
A fotó illusztráció
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.
Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.