Tudták, hogy az első, teljesen napelemes autót a világon, a General Motors egyik dolgozója hozta létre 1955-ben? Na, jó a parányi modell mindössze 38 centiméteres volt.
Azóta már több, mint egy fél évszázad eltelt, de emberi méretű, pusztán napenergiával működő, kereskedelmi forgalomba hozható autót senkinek sem sikerült készítenie. A legfőbb akadály, hogy időjárásfüggőek a szerkezetek, és az energiatárolás sincs jól megoldva – írja a Tiszta Jövő.
Azóta persze komoly előrelépések történtek a napelemes járművek világában, a Yorki Egyetem és a Lisszaboni NOVA Egyetem csapata egyik októberi bemutatóján láthattuk, egy újításnak köszönhetően olcsóbb, rugalmasabb, könnyebb és vékonyabb napelemek születhetnek – épp ilyenekre lenne szükségük a napelemes autóknak is.
A napelemes autók fejlesztésében a Lightyear, illetve a Sono Motors járnak az élen. Előbbi tavaly nyáron hozott létre egy prototípust, amely hosszabb távokat is képes napenergiával megtenni. Bár a Lightyear One lehet az első ilyen autó, a tervezésnél még számoltak a hagyományos elektromos megoldással: a kocsi a megszokott módon hálózatról is tölthető.
A Sono Motors ezzel szemben olyan elektromos járműveket készít, amelyek napelemekkel is tölthetőek – a modellek emellett egyfajta guruló akkumulátorként is funkcionálnak. A Sion nevű kocsiból eddig több mint 12 ezer darabot rendeltek, a gyártó szerint a jármű előnye, hogy jóval kevesebbszer kell tölteni, mint a többi elektromos autót.
Ezek jelentős előrelépések, de még messz vannak azon napelemes autók, amelyek valóban 100 százalékig napenergiával működik.
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.
Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.