Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

FANTASZTIKUS TATABÁNYAI ÉLETMENTÉS: Patakba esett a férfi, a Fácánkert tulajdonosa húzta ki!

altal-er-eromutonal-googlemaps.jpg

Csütörtökön beszámoltunk róla, hogy Tatabányán egy férfi beleesett az Által-érbe, szerencsére sikerült az életét megmenteni, habár kórházba került, az intenzív osztályra. 

Akkori rövid hírünkben nem tudtunk írni az igazi hősökről, akik gyakorlatilag megmentették a vízben lévő férfi életét, kihívták a rendőröket és mentőket. Mentségünkre szolgáljon, hogy egy nyúlfarknyi hírből dolgoztunk és személyiségi jogok miatt semmilyen plusz információt nem kaphattunk a hivatalos szervektől, így a megmentőkről sem.

Később, tudomásunkra jutott, kik voltak a helyszínen az esetnél, őket kerestük meg, ketten elmesélték hogyan zajlottak az események.

Tamás, aki éppen a helyszín közelében biciklizett, ezt írta:

“... ezen a napon az Erőmű-tó körül bicikliztem. Az Által-érhez érve Környe felé indultam a folyópart melletti biciklis úton, mikor egy különös csobogásra lettem figyelmes. Leszálltam a bicikliről hogy közelebbről megnézzem mi lehet az.

Ekkor sokkolva vettem észre a vízben lévő férfit!

Megszólítottam párszor párszor, hogy mit keres ilyenkor a hideg vízben. Semmi válasz nem érkezett, de megpróbált a nádas felé ki úszni. Akkor gondoltam hogy bajban lehet és segítségre van szüksége. Ekkor láttam meg a távolban egy arra kocogó hölgyet. Kétségbe esve segítséget hívtam, mire a hölgy azt mondta, hogy elmegy segítségért. Szerencsére pont akkor sétált arra egy férfi, akihez átkiabált hogy baj van. 

A férfi elment a Fácánkert söröző tulajdonosához, értesíteni őt az esetről. Azonnal jött a segítség. Abban percben átbicikliztem én is a túl oldalra. Mikor odaértem, láttam a tulaj derékig volt a vízben és félig kihúzták a partra, amikor én és a férfi megpróbáltuk ki húzni jobban, de sajnos nem sikerült. Ekkor a tulaj ki ment a vízből és a segélyhívót tárcsázta.

10 perc alatt ki is ért a rendőrség, akik segítettek teljesen kihúzni az útra. Ekkorra a mentősök is megérkeztek, majd tették a dolgukat. Legalább fél órába telt mire teljesen levetkőztették és felrakták a hordágyra majd be tették az autóba.”

A mentésben szintén részt vett Anikó, éppen arra futott, ő így mesélte el az esetet (B.Zoltánnal, a Fácánkert vezetőjével nem tudtunk még kapcsolatba lépni, ezért nem írtuk ki a teljes nevét):

“Sajnos nem én voltam az első. Mint utóbb kiderült, sokan megálltak nézelődni a patakparton, B.Zoltán látta őket, amikor a délelőtt folyamán autóval jött-ment azon a szakaszon. Nem gondolta, hogy valami baj van, azt hitte valamilyen állatot láthatnak és azért állnak meg és nézelődnek.

A kerékpárúton futva én is egy állat miatt álltam meg, egy róka volt közvetlenül az út mellett. Ekkor szólított meg H.Tamás, aki saját bevallása szerint is egy ideje az Által-ér partján ácsorgott már, mert látott valakit "úszkálni" a vízben, kérdezte, hogy ilyenkor mi a teendő.

Nem értettem, hogy mire gondolhat, mi az, hogy novemberben valaki úszkál a patakban?! Közelebb lépve a patak partjához nem láttam senkit, a nádasból viszont hangok jöttek és egyértelmű lett, hogy az a férfi nem "úszkál" a vízben, hanem fuldoklik!!!

A túloldalon volt, ezért a kerékpárúton elkezdtem visszafelé futni az Erőműi tó irányába, hogy a hídon át tudjak menni a bajba jutott oldalára. Futás közben átkiabáltam egy arra sétáló férfinak, hogy valaki bajban van, menjen oda, jövök én is. Közben Tamás nem mozdult, hogy tudja koordinálni a túloldalon lévőket, hiszen a férfit a nádastól nem lehetett látni.

Mire a túloldalra értem, az általam megszólított férfi hívta B. Zoltánt, a Fácánkert söröző tulajdonosát. Ő akkor eszmélt rá, hogy a korábban látott nézelődők nem állatot láttak, hanem valószínűleg már a bajbajutottat, de senki nem tett korábban semmit.

Gondolkodás nélkül bement érte a vízbe, közben én már hívtam a központi segélyvonalat. 

Nehéz volt kihúznia a fuldoklót a vízből, amint kiszabadította a nádasból, az a férfi segített neki feljebb húzni a partoldalon, akinek korábban kiabáltam, hogy valaki bajban van. Az ő nevét sajnos nem tudom, valamilyen Laci... 

Közben Tamás is odaért hozzánk, segített a férfit még feljebb húzni és oldalra fordítani. A mellkasát nyomták, hogy kiszorítsák a vizet a tüdejéből. Folyamatosan figyelte, mondta, hogy lélegzik, hogy közvetíteni tudjam az információt a vonalban lévő diszpécsernek.

Megérkeztek a rendőrök, az ő segítségükkel húzták a férfit még feljebb, egészen az út széléig. A rendőrök pokróccal takarták be és néhány perccel később a mentők is megérkeztek.

A történtek másnapján visszamentem a Fácánkertbe, mert egyikőjük elérhetőségét sem tudom, de szerettem volna érdeklődni a kórházba szállított férfi állapotáról. B. Zoltán mondta el, hogy a megmentett férfi az intenzív osztályon van tüdőgyulladással. 

B. Zoltán neve mindenképp említést érdemel, hiszen ő tette a legtöbbet a bajbajutott férfiért, ő volt az, aki bement érte a vízbe.”

 

Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. 

Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük! 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr2816286334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása