Az online ügyintézés felé terelik most a lakosságot a tatabányai hivatalok.
Mind a polgármesteri hivatal, mind a kormányhivatal ügyfélfogadása 16-án hétfőtől határozatlan ideig szünetel - a járvány megelőzése érdekében.
A leggyakoribb ügykörök online is intézhetők, továbbá a hatósági ügyekben elektronikusan is benyújthatók kérelmek. A lejáró okmányok érvényesek maradnak, így azok cseréjére a veszélyhelyzet megszűnéséig nincs szükség. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.
A www.tatabanya.hu oldalon található elérhetőségeken közvetlenül érdeklődni lehet, illetve az ügyfélkapun keresztül ügyintézésre is lehetőség van. Csak a halaszthatatlan, sürgős ügyekben járjanak el ebben az időszakban annak érdekében, hogy akinek szűk határidő áll rendelkezésére, el tudja intézni a saját ügyét.
Tekintettel a veszélyhelyzet elrendelésére , illetve a járvány terjedésének megakadályozása érdekében arra kérik a kormányhivatalban ügyfeleiket, hogy a kormányhivatalok (járási és kerületi hivatalok) ügyfélszolgálatain, valamint a kormányablakokban és okmányirodákban személyes ügyintézésre csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg. Javasoljuk, hogy elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges).
A legnagyobb változás a Tatabánya Kártyákat érinti, leginkább annak is a díjtalan parkolási szolgáltatását. Azoknak a kártyáknak, amelyek márciusban, áprilisban vagy májusban járnak le, automatikusan meghosszabbítja a város az érvényességét. Júniustól lehet megújítani ezeket a kártyákat – a szokásos egy naptári évre, tehát a rajta szereplő lejárathoz képest 12 hónapra. Így pl. az idén április végéig érvényes kártyát jövő április végéig fogja meghosszabbítani a város attól függetlenül, hogy csak júniusban fizetik majd ki az éves díját.
Amennyiben az elmúlt egy évben változott a már regisztrált Tatabánya kártyához tartozó rendszám, lakcím, személyes adat a kártyatulajdonosnak fel kell keresnie az ügyfélszolgálatot a parkolas@tatabanya.hu email címen, illetve a 34/309-313-mas és a 20/268-58-48-as telefonszámokon, ügyfélfogadási időben. Új kártya igénylésére a www.tatabanyakartya.hu oldalon online ügyintézéssel, vagy a parkolas@tatabanya.hu címen keresztül van lehetőség.
Személyes ügyintézésre nincs lehetőség határozatlan ideig sem az ügyfélszolgálati irodában, sem a Vértes Agorájában.
Felhívjuk továbbá mindenki figyelmét, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg nincs szükség, azokat továbbra is használhatják. (A magyar állampolgárral azonos megítélés alá esik azon EGT-állampolgár, aki állandó tartózkodásra jogosult, és ezt a jogát állandó tartózkodási kártyával igazolja.)
Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.