Az utóbbi 8 év rövid krónikája Schmidt Csabától.
Ha próbálnánk humorral elütni a dolgot, ez már nekünk kellemetlen, az az évek óta tartó és egyre kínosabb hazudozás, amely a tatabányai vasútállomás kapcsán elhangzik a jelenlegi rezsim helyi embereitől (Bencsik, Schmidt) illetve még magától a vezérüktől, a miniszterelnöktől is.
Legutóbb Schmidt Csaba pofátlan módon most éppen 2022-re ígérte az új állomást. Ráadásul az elmúlt években még Schmidt Csabáék gazdája, maga Orbán Viktor sem tudta nagyot mondással újjávarázsolni a lerobbant épületet.
Még az olyan apróságokban sem képes Schmidt Csaba a tatabányaiak a szemébe mondani, mi a valóság, mint az akadálymentesítés. A MÁV fehéren-feketén leírta levelében, hogy nagyrészt megoldható, csak a polgármester szívatja inkább a vasútállomást nehezen használókat, mozgássérülteket, időseket, kismamákat például.
Na, de menjünk sorban, mióta hülyíti a népeket!
Az előző, 2014. évi választás előtt februárban saját netes oldalán írt arról, hogy
“A tatabányai vasútállomás felújítását már nagyon régóta kérik az itt lakók. A polgárokkal való találkozások során mindig szóba került a vasútállomás, ezért 2011-ben hozzákezdtünk egy teljes körű projekt előkészítéséhez - mondta Schmidt Csaba. A polgármester hozzátette: az önkormányzat egyeztetéseket folytatott a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. és MÁV Zrt. munkatársaival. A megvalósítás érdekében összefogtak az országgyűlési képviselőkkel, hogy a Biatorbágy-Tata vasútvonal korszerűsítése legyen része a nagy infrastrukturális beruházásoknak, és a kormány biztosítsa a tervezéshez szükséges fedezetet”. Már 8(!) éve.
Közvetlenül az októberi választás előtt Schmidt Csaba bevetette a Fidesz atombombáját a helyiek félrevezetésére, ugyanis 2014. szeptemberi Facebook posztjának tanulsága szerint
“Orbán Viktor miniszterelnök úrral munkamegbeszélést tartottunk a mai napon a Városházán. … Kiemelten foglalkoztunk az új vasútállomás terveivel, és a megvalósításhoz szükséges kormányzati támogatással. Végül egy szívemhez közeli témával zártuk a megbeszélést, a régi kórházépület ingyenes önkormányzati tulajdonba kerülésének lehetőségét, és a város által tervezett funkcióit vitattuk meg. A fejlesztések megvalósításában számíthatunk a kormányzattal történő együttműködésre a jövőben is!”
(Azt már csak zárójelben jegyezzük meg, hogy a kórház sem jött össze!)
Aztán megválasztották Schmidt Csabát a tatabányaiak jobb híján, és egy ideig nagy hallgatás övezte a témát, majd 2016-ban megismételték az előző akciót. Azt persze ők is érezhették, hogy a múltkori kevés lesz, ezért all-in-t mondtak, egy még nagyobbat blöfföt dobtak be. Együtt Orbán Viktor, Schmidt Csaba és Bencsik János.
Mondjuk azt felejtette el a Schmidt-Bencsik duó, hogy Orbán hazamegy, a két idiótának pedig itt kell maradni és rájuk ég a hazugság.
Nehéz a sok sületlenségből kiemelni valamit, amikor elolvadt Schmidt Csaba a gyönyörűségtől, hogy személyesen meglátogatta a vezére, talán a posztból a leglényegesebbet emelnénk ki,
“... A több mint 40 milliárd forintos kormányzati támogatást magába foglaló megállapodás első és egyben legkiemelkedőbb projektje a vasútállomás modernizálása, hiszen teljesen érthetően tízből kilenc tatabányai kívánságlistáján e beruházás szerepel az első helyen. A jelenlegi lepusztult épület ugyanis nem csak a városképet rombolja, de funkcióját sem tudja már teljeskörűen betölteni.
Olyan új vasútállomást szeretnénk alkotni, amelytől a hozzánk érkezőknek tátva marad a szája, az átutazóknak pedig az az érzése támad, hogy le kell szállniuk megismerni ezt a várost. …”
Az tisztelt polgármester úr tény, hogy jelen pillanatban is tátva ,marad a szája a hozzánk érkezőkenk, de ugyanígy a tatabányaiaknak is. Jobb szeretnénk persze erről már egyszer és mindenkorra lemondanunk.
Hogy nyomatékosabb legyen a sztori és hihetőbbnek tűnjön, röviddel az előző után Schmidt Csaba nem felejtette el kitenni, hogy
“Kedden megállapodtunk Orbán Viktor miniszterelnök úrral a városi fejlesztésekről és ennek nyomán megjelent az első kormányhatározat is, mely a vasútállomás fejlesztéséhez szűkséges pénzügyi forrást tartalmazza. Közös projektként szerepel a bicskei és tatabányaivasútállomás megújítása, illetve városunkban ez egy új vasútállomásépítését jelenti.”
Amiből világosan látszik, hogy még egy kormányhatározat, vagyis egy jogszabály sem jelent semmit az ő esetükben.
És mit gondoljanak azok, akik még szeretnének hinni neki, hogy 2022-re tényleg, esetleg megépül?
Sajnos nekik, sincs jó hírünk, mert a sárberki alagút áttervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzésnél a MÁV egy idén május 6-én kelt levelében leírta, hogy a Biatorbágy-Tata vonal korszerűsítése (amelynek során kerülne sor a tatabányai vasútállomás felújítására) ELMARAD.
Előbb utóbb természetesen megvalósul, de ez a jelenlegi állapot. És egy közbeszerzési kiírás számunkra mégiscsak lényegesen megbízhatóbbnak tűnik, mint Schmidt Csaba kijelentései.
Egyelőre maradunk a mostani a világszégyene állomásunknál, és emlegetjük Schmidt és Bencsik közelei családtagjai, nem túl épületes kontextusban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.