Dübörgő gazdságunk évtizedek óta a német autógyártás sufnija. Ezt nem csak Orbánnak köszönhetjük, ebben még a Gyurcsány keze is benne van! Idézhetnénk egy örökzöld fideszes plakátfeliratot: “együtt tették tönkre az országot!”
Ezek a jómadarak, míg mi egymással ölre mentünk trianon, a buzik, a nem buzik, a turbómagyarok, a cicás gifek, meg a hülyébbnél hülyébb challenge-ek miatt, szépen összegründoltak egy tízmilliós összeszerelő csarnokot Magyarország néven, minket eladtak olcsón rabszolgának a multiknak, mi meg örültünk neki, mert legalább Győrben vannak fesztiválok, meg lehet zenélő szökőkút, az értő közönségnek időnként paraszt-erotikus műsorral.
Most meg mindenki pislog, mint hal a szatyorban, hogy mi lesz a vacsora.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA ) legfrissebb jelentése szerint 2018-hoz képest csaknem 8 százalékkal esett vissza az új járművek eladása, idén már több mint 3 százalékos csökkenést sikerült összehozni. A kibontakozó válság oka a szakértők szerint a gazdasági növekedés lassulása és a Brexit.
Szinte az összes jelentős autógyártó cég forgalma csökkent. A Mercedes 6,3 %, az Audi 9,4 %, az Opel 9,5 %, a BMW 10,1 % csökkenést produkált autóeladások terén. Első ránézésre, kettes matekérettségivel nem tűnik ez olyan rossznak, ahogy Gyatlov elvtárs fogalmazott, nem jó, de nem is tragikus. De Anatolij nagyot tévedett, és ezek a százalékok is valójában euromilliárdokban mérhető bevételkiesést jelentenek.
És itt a lényeg: ezt a hiányt rajtunk fogják leverni. A gonosz multik, akiket az S-budgetes tejfölös kiflivel teli szájjal szoktak mocskolni, az anyaországukban csak a legvégső esetben folyamodnak létszámleépítéshez. Amivel pedig házalunk a bordélyban, azt egy thai kisfiú még olcsóbban tudja, vagyis velük szemben esélyünk sincs. Ha tehát elkezd lötyögni a pöcegödörben a lé, akkor a multik pakolnak, és húznak keletebbre.
Közeleg a tél, ahogy azt északon mondani szokták, de már május közepén határozatlan időre felfüggesztették a Mercedes kecskeméti üzemének bővítését, a Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint pedig egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is 4 napos munkahetet rendeltek el, s további egyben tervezik azt bevezetni. Számos jármű- és fémipari cégnél már most létszámstop van, a megüresedett helyeket nem töltik fel, a lejáró határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítják meg. Április végén pedig egyik napról a másikra több mint kétezer kölcsönzött munkaerőtől váltak meg az autóipari, gépipari beszállítók. Több üzemben visszaesett a termelési projektek száma, sok helyen megszüntették a hétvégi munkavégzést és átálltak az eddigi három műszakról kettőre.
A létszámleépítésen, vagy a munkaidő csökkentésén kívül adott egy harmadik lehetőség is a spórolásra: az olcsóbb munkaerő. A multiknak ehhez el sem kell költözniük Magyarországról, hiszen a kormány hathatós támogatásával ukrán, szerb, török és közép-, illetve kelet-ázsiai vendégmunkások ezreit telepítik az országba. A vasas szakszervezet szerint több helyen a magyar kölcsönzött dolgozókat elbocsátják, a külföldi vendégmunkásokat viszont megtartják.
Szóval nem elég, hogy nem lesz munkánk, hanem azt még azok a migráncsok fogják elvenni, akiket Orbán telepít be.
Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.