Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

KÉSZÜLNEK A HATSÁVOS M1-ES TERVEI: A Budapest-Tatabánya szakasznak őszre lehet építési engedélye

hatsavos_m1.jpg

A Budapest-Tatabánya szakasznak őszre, a Tatabánya-Győr szakasznak jövőre lehet építési engedélye.

A Budapest (az M0-s csomópont) és Győr (az M19-es autóút) között kétszer háromsávossá építik majd át az M1-est, amivel párhuzamosan felújítják a burkolatot, szélesítik a műtárgyakat és fejlesztik a pihenőhelyeket. A beruházás megvalósíthatósági tanulmánya és költség-haszon elemzése tavaly készült el.

Az M1-es Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megye határán lévő szakaszán 1995-ben átlagosan napi alig 14 ezer, 2012-ben pedig 35 ezer jármű használta a sztrádát, addig 2017-ben már kis híján 47 ezer. Mindez, egyértelműen indokolja a bővítést, aminek előkészítése már zajlik – írja a Kisalföld.hu

A főváros és a Tatabánya-Újváros közötti 47 kilométeres szakasz tervezését az Utiber Kft. és az Unitef '83 Zrt. alkotta konzorcium nyerte el közbeszerzésen tavaly ősszel nettó 4,3 milliárd forintos ajánlattal. A két cég már benyújtotta a döntés-előkészítő dokumentációt, a közúti biztonsági hatásvizsgálatot, a környezeti hatástanulmányt és a Natura 2000-es területek vizsgálatát, az engedélyezési terveket pedig várhatóan nyár elejére készíti el.

A jogerős építési engedély őszre lehet meg. A Tatabánya-Újvárostól Győrig tartó 46 kilométer tervein a Főmterv Zrt.–Roden Kft. konzorcium dolgozik nettó 3,4 milliárd forintért. Ennél a szakasznál idén ősszel a környezetvédelmi engedélyezési eljárás indítása várható. A környezetvédelmi engedély birtokában 2020 nyarára készülhet el az építési engedélyezési dokumentáció.

A kivitelezés elrendeléséről egyelőre nem született döntés. A NIF Zrt. ugyanakkor hangsúlyozta: a tervezés során figyelembe veszik, hogy az M1-es kiemelt jelentőségű, nagy forgalmú autópálya, így az építési munkálatok során az irányonkénti két-két forgalmi sávot folyamatosan biztosítani kell.

A sztrádán egyébként idén 25 milliárd forintot költenek nagy felületű rekonstrukciós munkálatokra, amelyek gyakran torlódásokkal járnak. Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője a Kisalföldnek azt mondta: Tatabánya térségében hat kilométeren már zajlik a felújítás, ami nyár elejére fejeződik be. Utána kezdődik a következő etap, amely 43 kilométert érint Tatabánya és Budapest között.

 

A fotó illusztráció

Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

(hvg)

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr114787616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása