A tatabányai székhelyű Otto Fuchs Hungary Kft. fennállásának eddigi legsikeresebb évét zárta. Marcus Elkenkamp ügyvezető igazgatótól megtudtuk, hogy egyre inkább fókuszba kerülnek a tatabányai gyárban az elektromos autók.Számos kihívással szembesült az utóbbi hónapokban a tatabányai Otto Fuchs Hungary Kft. Az egyik az utóhatásaiban még mindig érezhető dízelbotrány, ami egyrészt bizonytalansággal járt és jár, de szerencsére az is tapasztalható, hogy emiatt növekszik a kereslet a könnyűkerekek iránt.
– A múlt év végi hónapokban elértük a kapacitásunk határát – mondja Marcus Elkenkamp ügyvezető igazgató. - A saját megrendeléseken kívül sokat vettünk át a tatabányai gyártásba októbertől a németországi anyacégtől is. Ennek köszönhetően 2018-ban meghaladta az 1 millió 200 ezret a Tatabányán gyártott kerekek száma. Elkezdtünk exkluzív, 20 és 21 colos kerekeket készíteni, ezekből például a Mercedes-AMG sportmárkája kért nagy darabszámban.
Az elmúlt év második felében átálltak a folyamatos munkavégzésre, a dolgozók száma 480-ról 520-ra emelkedett. Egyértelműen további növekedésre számít az Otto Fuchs. A tervek szerint ebben az évben 1 millió 400 ezer, csúcstechnológiával készült kerék indul útjára Tatabányáról szerte a világba. Az első félévre teljesen biztosak a megrendelések, várhatóan hasonló lesz a folytatás is. Komárom-Esztergom megye székhelyén gyártják az összes kereket, amelyek a BMW i3-as modelljére felkerülnek. Tavaly több mint 130 ezer darabot értékesítettek ezekből. Emellett két új típus is felkerült a portfólióba: az Audi e-Tron és a Porsche Taycan. A kisebb tömegű kerekek hozzájárulnak az elektromos autók növekvő hatótávolságához, a csökkenő saját tömeg révén.
– Vásároltunk egy húszhektáros, azaz 200 ezer négyzetméteres telket, pár száz méterre a mostani telephelytől – folytatja Marcus Elkenkamp. – Ezzel távlati terveink vannak, ami jelzi, hogy egyértelműen bízunk a jövőben.
Szóba került a munkaerőhiány, ami égető probléma a Tatabánya-Környe Ipari Parkban is. A csábítás ellen a legjobb ellenszer a versenyképes fizetés – ez megvan. A következő emelés nyár közepén várható, addig is figyelik a piaci változásokat: a környéken a többi céget, valamint a lehetséges „mágneseket” Győrben, Székesfehérváron, Budapesten és környékén. Pluszban megmaradt a cafetéria, a bónuszrendszer és az egyéb juttatások széles köre, amellyel a visszajelzések alapján elégedettek a munkatársak.
Fotó: autopro.hu
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.