Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

ÖN IS EGY ILYEN HELYEN DOLGOZNA TATABÁNYÁN? Szabadabb munkaidő-beosztás, remek alapfizu, őszinte kommunikáció

munkahely-allatbarat-noklapja-hu.jpg

Mielőtt pálcát törnének felettünk, ezeket nem az ujjunkból szoptuk, hanem a PwC Hungary kérdezte meg a fiatalokat, milyen munkahelyen szeretnének dolgozni.

Az ő kirajzolódó preferenciájuk, hogy minél szabadabban rendelkezzenek a saját idejük felett, magasabb fizetést várnak és őszinte kommunikációt tartanak fontosnak a leendő munkahelytől. A 16-26 éves korosztály jelenleg ezekkel az elképzeléssel vág neki az életnek. várnak el és ők a jövő munkavállalói

A PwC Magyarország idén közel 7000, 2016 óta összesen 20 000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit mérte fel.

„A hazai vállalatvezetők 95%-a a munkaerőhiányt nevezte meg az üzleti sikeresség előtt álló legkomolyabb akadálynak. A felmérést azzal a céllal indítottuk el 2016-ban, hogy mélyebben megismerjük és a vállalatok számára elérhetővé tegyük azokat a szempontokat, amelyek alapján a pályakezdők vagy a hamarosan a munkaerőpiacra lépők kiválasztják leendő munkahelyüket. Az idei válaszadók 43%-a felsőoktatásban tanul, közel 51%-uk dolgozik is, 6% pedig középfokú oktatásban részesül. Az ő preferenciáik iparágak, végzettség vagy éppen földrajzi elhelyezkedés szerinti megértése segítheti a vállalatokat, hogy sikerrel állják meg a helyüket a munkaerőért folyó, egyre élesedő versenyben” – mondta Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.

A felmérésben vizsgált 36 tényező relatív fontosságát tekintve a megkérdezettek a rugalmas munkavégzést, az alapfizetést és közvetlen munkatársaikat sorolták az első három helyre (utóbbi kettő a tavalyi évhez képest helyet cserélt egymással). A negyedik helyre idén a cafeteria lépett előre, de előkelőbb pozícióban végzett a távmunka is, valamint továbbra is alapelvárásként fogalmazza meg az Y és Z generáció az őszinte és nyílt kommunikációt a vállalatvezetés irányából.

A megkérdezett preferenciák között a válaszadók a sor végén jelölték meg a mai, hazai toborzási gyakorlatban ismerős elemeket, úgy mint: cégnév, vízió és stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás.

A válaszadók 75%-a számol Budapesttel mint munkavégzési hellyel, míg 16%-uk Győrben is el tudja képzelni az életét. A preferált iparágak közül a legtöbben a pénzügyi terület iránt érdeklődnek (25%), ezt szorosan követik a tanácsadási (20%), a telekommunikáció és média (19%), illetve az IT (18%) szektorok.

A felmérés számbeli és demográfiai szempontokat vesz figyelembe, így kiterjedtsége miatt mankóként szolgálhat a hazai vállalatok számára, hogy – ebben a munkaerő tekintetében kihívásokkal teli időszakban – mivel szólítsák meg sikeresen a fiatalokat, milyen módon célszerű újragondolniuk a munkavállalóknak kínált juttatásaikat, milyen munkaszervezési módszereket érdemes bevezetniük.

A PwC Magyarország online kérdőív segítségével közel 20 000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló, 16-26 év közötti diák és fiatal pályakezdő munkahely-választási preferenciáit tárta fel 2016-2018 között. A véleménykérdések mögött az életkoron és a lakó-, illetve tanulóhelyen kívül további demográfiai kérdések is helyet kaptak, amelyek a válaszadó mobilitási preferenciáit vizsgálták. A válaszok feldolgozása anonim módon, az egyes kérdésekre kapott válaszok demográfiai almintánként történő értékelésével zajlott.

 

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr8614390936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása