Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

MŰKÖDIK-E TATABÁNYÁN A VÁROSÜZEMELTETÉS? Avagy miért fog ki rajtuk az alsógallai aluljáró

alilc.jpgNagyon nehéz lehet a városüzemeltetők élete.

Persze lehet, hogy csupán kommunikációs szakmunkások ülnek ott, akik a beérkező lakossági észrevételekre semmitmondó válaszokat gyártanak.

Történt ugyanis, tavaly mi is írtunk róla, hogy évek óta fogy a biztonsági korlát Gál lakótelep és Alsógalla közötti aluljárónál,  mert valószínűleg a közlekedési esetek, netalán garázdák után nem pótolták.

alul1.jpg

Erre jött még egy jelenleg is aktuális, “megoldahatatlannak” látszó probléma, hogy az úttest vízelvezető csatornáinak rácsai részben hiányosak, részben a megmaradtakat is csak a szentlélek, meg egy-egy csavar tartja, amitől minden áthaladásnál csörömpölve jelzik, hogy azok se maradnak ott sokáig.

Olyan régóta állnak fenn ezek az állapotok, hogy már táblát is tettek ki az út közepére. Így is a rácsok néha napokig hevernek a forgalmi sávon, amíg arrébb nem lökik a gumigyilkos elemeket.alul2.jpgEgy környéken lakó  polgár nem volt rest, és energiáját nem kímélve utánament, hogy lehet az, hogy a folyamatosan reklámozott milliárdos költések mellett nem jut csavarokra vagy korlátra pénz?!

A jelenlegi állapot szerint  egy balesetet előidézhető vízelvezető mellett a gyalogosok közlekedését a teljesen megritkított korlátok őrzik, de inkább pontosabb a “díszítik” kifejezés.

Ami igencsak dühítő, hogy 55-ből 21 korlát van a helyén. Úgy tudjuk, jogszabályi kötelességük lett volna a legrövidebb időn belül (napok és nem évek) ezeket esetenként pótolni.

Olvasónk utánanézett, 1 db korlát pótlása (nem túlfizetve)  kb. 20.000 Ft nagyságrendű kiadás.

Körülbelül havi 10.000 Ft-ot spórolhattak a tatabányai adófizetőkön az évek során úgy, hogy közben megszűnik a gyalogosok védelme.alul4.jpg

Ne higgye senki azt, hogy a Közút (nem a szakasz útkezelője, tehát nem szól bele) vagy a Tb-i R. Közlekedésrendészeti Osztálya bármit is fog tenni a kialakult helyzet ellen, mert csak javaslattal élhetnek. Utóbbi ezt írta válaszlevelében:

„ …a forgalom rendjébe csak közvetlen balesetveszély esetén, a szükséges mértékig avatkozhatunk be.”

A Városüzemeltetési Iroda azt a tájékoztatást adta, hogy az önkormányzat havária-keretéből igényelt támogatást a vízelvezető csatornák munkáira,  de arról két szakbizottság dönt. (Vagyis elvileg már döntöttek, mert augusztus 28-át írták a levélben.) És csak ezek után jöhet a tárgyalás a kivitelezővel. Nagyszerű!

De az igazán felháborító az a védőkorláttal kapcsolatos válasz volt, mégpedig, hogy arra is készül költségvetés, ami egy későbbi időpontban realizálódhat. Tehát, majd egyszer lesz, vagy nem.

Ahhoz képest, hogy a csatlakozó útszakasznál, ami a Bárdos lakópark felé megy, ostoba módon szórták el az adófizetők pénzét, írja olvasónk, itt képesek aprópénzért kockára tenni az autósok és a gyalogosok épségét.

 

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr7914251269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása