Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Patkánykaland, avagy Ön is szokott patkányokkal találkozni a panelházakban Tatabányán?

patkany_24_hu.jpg

Egy irodalmi babérokra törő olvasónk levelét szeretnénk megosztani Önökkel.

“Ahogy kiléptem a hetedik emeleti ajtón és megnyomtam a lift gombját, még azt tervezgettem, hogyan fogom a nap hátralévő részét úgy eltölteni, hogy semmiképpen ne tegyek semmi fontosat, vagy sürgőset. A laza séta után egy könnyen feledhető, internetről letöltött c- kategóriás filmen való bambulás tűnt a legjobb ötletnek.

A lift recsegve-ropogva megindult a mélybe. Nem akadt társ az alászálláshoz, pedig kedvenc időtöltésem másokkal együtt utazni a liftben. Néha a „Véletlenül se nézzünk a másikra, de akkor hová?” játékba bonyolódunk bele. Máskor viszont boldogan örömködök, hogy ismét egy irányba utazunk. Ilyenkor utastársam megdöbbent arca órákra elegendő vidámságra ad okot.

Most egyedül suhantam alá. A negyedik emelet körül halottam először a csilingelő sikolyt. Kétségtelenül egy női kiáltás terjedt a lépcsőházban tova.  Először a harmadikon lakó kikapós Borikára gondoltam, aki gyakran adott ki magából hasonló hangokat, ha Gáspár, a férjeura éppen az utakat járta a kamionjával. Ilyenkor érkezett látogatóba a jóképű Béla, és igen a sikolyok is ugyanekkor hullámzottak a harmadik környékén. Sem Bélától sem Borikától nem sajnáltam ezt a kis örömet, a sikkantások pedig életet, mosolyt varázsoltak a kilencvenéves Matild néni arcára is a szomszédban. Hja, az emlékek….

Sajnos egy este jardok érkeztek ketten…illetve inkább másfelen. Hiszen a 150 centis, pisztolyostul negyven kilós rendőrlányt teljes jardnak nyilvánítani mégse lehetne.  Béla sem vette komolyra a dolgot, mert Borika lakásából kipattanva, elsöpörte nem csupán a pöttömöt, de a másik, méretesebb rend őrét is, és világgá futott. Biztosan jó messzire, mert Borika azóta egyszer sem sikongatott az bizonyos.  

A földszinten, a liftből kilépve már teljesen érhető volt a jajveszékelés:

- Segítség! Jöjjön valaki! Segítsenek! Jajjajajaj! Itt vagyok a pincében!

Ajnye, ez már komoly! Valaki bajban van az alagsorban! Mint hős szamuráj rontottam a poros mélybe a kétségbeesett hölgyemény megmentésére.  A tetthelyre érkezve fura kép fogadott: Erika, az ötödiken lakozó csinoska szőke, mindenféle limlomok, dobozok közepette, egy avíttas komód tetején sikoltozott, láthatóan a borzalomnak minden fázisát egyidejűleg megélve.  

Ahogy meglátott, máris elterült orcáján  a boldogság, hogy lám-lám végre őt is megmenti egy hős a sárkánytól, vagy mitől. Körül is lestem behúzott nyakkal, hogy hol az ellen, mert valljuk be őszintén, Erika azért annyira nem csinos, hogy egy túlméretes sárkányt is bevállalnék érte.

De a meglepetés ekkor ért igazán: A földön egy hatalmas, ősöreg, őszülő patkány ücsörgött. Látható élvezettel nézte Erika mutatványát a komód tetején. A sikolyok sem hatották meg. Persze lehet, süket volt már az öreg, így nem is hallotta. Követtem a példáját és én is, Erika produkciójára figyelve ismét. A sikolyok elhaltak és helyükbe némi méltatlankodással vegyes kérlelés lépett irányomba, miszerint rögvest pusztítsam el ezt a borzalmas vadállatot….és persze mentsem ki szorult helyzetéből.

…Csakhogy nekem ez a patkány felettébb szimpatikus volt!

Gombszemei értelemet és sok-sok év bölcsességét, vidámságát sugározták felém. Biztosan nagyot hahotázott volna, ha tudna hahotázni. De a kaján vigyor istenuccse ott volt a bajsza alatt. Rokonszenvet, barátságot éreztem iránta! Néztünk egymás szemébe……. szavak nélküli beszélgetés volt ez múltról, jelenről, örömről, bánatról, ilyesmikről.  Igen, barátok lettünk abban a pillanatban, értettük egymást

Aztán a varázs elmúlt, a patkány grimaszolva, kimért léptekkel elvonult a lom alá, talán egyenesen a csatornába. Én pedig leemeltem az addigra már aléltan pihegő nőszemélyt a komódról és talpra állítottam.  Éreztem is némi méltatlankodást: Mégis miféle hős az, aki nem a karjában viszi ki a veszélyből a királylányt? ( vagy micsodát…). Így aztán nem is lett romantikus folytatása az esetnek, csak a Facebook-on terjesztette hős híremet egy darabig

Azóta többször jártam lenn a pincében.  A barátomat kerestem, de nem találkoztunk többet. Persze, ha látta a face-re feltett hazugságot (mármint a győzelmemet felette), akkor nem is csodálkozom ezen. Én is haragudnék a helyében.”

 

Címlapfotó: 24.hu

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit:boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr6213113466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása