Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Elveszik a mentőktől a 104-es hívószámot- Belekényszerítik a 112-be

mentok_alfahir_hu.jpg

Még idén az egész országban átirányítják a 104-et a Központi Hívásfogadóba.

A rendőrség és a tűzoltóság után sajátos módon a mentőszolgálat is csatlakozik az Egységes Segélyhívó Rendszerhez – tudta meg a Lánglovagok.hu.

112-es telefonközpont

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es számra érkező segélyhívások majdan a Központi Hívásfogadóba futnak be, de a bejelentőt minden esetben továbbkapcsolják az Országos Mentőszolgálathoz, melynek mentésirányítói saját protokoll alapján kérdezik ki a segélyhívót.

Amennyiben kizárólag egészségügyi panasz a bejelentés tárgya, az alapadatok rögzítését követően az elektronikus adatlap továbbítása történik meg, ezt követően kapcsolják csak át az élőhangot, és kezdődik a mentők saját kikérdezése.

A Belügyminisztérium álláspontja szerint az állami veszélyhelyzeti feladatellátás rendszerének átalakítását az indokolja, hogy a segélykérések fogadása minden esetben haladéktalanul megtörténjen, egyetlen segélykérés se vesszen el. Az átalakított hívásfogadási rendszernek köszönhetően az információkérő, rosszindulatú, szabálysértő és egyéb, intézkedést nem igénylő bejelentések kezelése a hívásfogadó központokban megtörténik, ennek következtében a készenléti szervek ügyeleteseinek már csak az érdemi intézkedést igénylő bejelentéseket kell kezelniük, melyekről a rendelkezésre álló információkat a hívásfogadó központból azonnal megkapják.

A hívásfogadó rendszer lehetőséget biztosít több készenléti szerv egyidejű értesítésére. Ez lehetővé teszi, hogy a segélykérő csak egy alkalommal mondja el a bejelentését, ezzel jelentősen lerövidítve az információk átadásához és a készenléti szervek reagálásához szükséges időt, továbbá lehetővé teszi, hogy a készenléti szervek munkatársai részére egyszerre valamennyi szükséges információ rendelkezésre álljon – közölte a Belügyminisztérium.

Időnyereség vagy időveszteség?

A Belügyminisztérium már önmagát megcáfolta azzal, hogy elárulta, a mentők esetében akár kétszeri kikérdezés is lehet, az eddigi tapasztalatok alapján pedig tudjuk, a rendőrök és tűzoltók is rendszeresen kényszerülnek visszahívni a jelzőt, mert a 112 operátorainak meghatározott protokoll szerinti kikérdezése gyakorta elégtelen.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője azon kérdésünkre, hogy a mentőknél mekkora időveszteséget okoz az új rendszer, azt válaszolta, hogy a fejlesztés célja többek között az idő- és információnyereség.

A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a 104-es segélyhívószám átirányítása az idei évben valamennyi régióban – elsőként az észak-magyarországiban, utolsóként a közép-magyarországiban – megtörténik a 112-re.

 

Címlapfotó: alfahir.hu

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit:boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj  Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr2112707478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása