A támogatási szerződés aláírásával újabb fejezetéhez érkezett pénteken az a TOP-os projekt, aminek célja az Oroszlányt Tatabányával összekötő 1,1 milliárd forint értékű kerékpárút elkészítése.
A tervek szerint a nyomvonal 11,5 kilométer aszfaltozott és 1 kilométer erdei útból áll majd, számoltunk egyet: kilométerenként száz millióba kerül majd. A burkolat nélküli szakasz a fő nyomvonalról ágazik le a kamalduli remeteség majki műemlék együttese felé.
Egy új kedvező kormányhatározat fényében tárgyalták meg a tennivalókat a településvezetők. Többek között az önkormányzatok kisajátítási eljárásainak befejezése, a régészeti feltárás elvégzése, a területek átminősítése, az alábányászottsági vizsgálat, a mezőgazdasági területek művelésből való kivonása volt a feladat, de a határidő is szorított, hiszen az engedélyeztetési eljárást 60 nap alatt kellett végigvinni.
Péntek délelőtt a polgármesterek számtalan dokumentumot láttak el kézjegyükkel az oroszlányi városházán, amelyek a projekt részletes költségvetésétől kezdve az ütemezésig, a finanszírozási módokig rögzíti a beruházási feltételeket.
Tatabánya és Tata térségében egyébként az elmúlt négy évben mintegy 25 kilométeres hosszúságban épültek kerékpárutak.
Az Oroszlány-Tatabánya szakasz egy nagyobb projekt része, amelyben a Magyarország-Szlovákia határon átnyúló együttműködési program keretében a szlovákiai oldalon Komarno és Karva között 25 kilométer hosszú kerékpárút épült.
Címlapfotó: oroszlany.hu
írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: szerkesztoseg@boldoguljtatabanyan.hu
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.