Az Erste Bank ügyfelei 2021. július 31-étől már nem tudják a netbankon keresztül rendezni a díjnetes – jellemzően áram-, gáz-, víz-, távközlési, internetes és televíziós szolgáltatást nyújtó cégek által kibocsátott – számláikat, csak közvetlenül, a Díjnet Zrt.-n keresztül. A Takarékbank már 2019 őszén, míg az OTP Bank 2020 végével beszüntette e lehetőséget, így az Erste kiszállását követően már csak a CIB Bank ügyfelei egyenlíthetik majd ki a díjnetes számláikat a netbankjukban. Meglehet azonban, hogy a Takarékbankkal való szakítás csak átmeneti, a Privátbankár megkeresésére ugyanis a Díjnetnél elmondták, folynak az egyeztetések a további együttműködés lehetőségéről.
Február elején az Erste Bank elindította új digitális platformját, amelyen egyelőre lakossági ügyfelek intézhetik a pénzügyeiket. Az akkori ígéretek szerint a George-ra keresztelt netbanki szolgáltatással nemcsak könnyebbé, hanem áttekinthetőbbé válnak az átutalások, miközben mindenki a saját igényeire szabhatja, milyen lehetőségekre tart igényt.
Például a Díjnetre, amely egy elektronikus számlabemutatási szolgáltatás, s mindenekelőtt azt teszi lehetővé, hogy a különböző – a Díjnet-rendszerben számlakibocsátóként szereplő – szolgáltatók ügyfelei a számláikat elektronikus formában, az interneten tekintsék meg és egyenlítsék ki. Portálja szerint a Díjnet Zrt. szolgáltatását e sorok írásakor 813 ezren használják, akik 32 cég – jellemzően áram-, gáz-, víz-, távközlési, internetes és televíziós szolgáltatási számláit – rendezhetik a Díjneten keresztül.
Csakhogy az Erste lakossági ügyfelei között a Díjnet-szolgáltatás használatának aránya alacsony, alig 0,3 százalék – közölte lapunk megkeresésére a bank. Kihangsúlyozva, hogy „az új digitális ökoszisztéma, a George fejlesztése során folyamatosan figyeljük a használati trendeket és ezekhez igazítjuk a digitális megoldások körét”. Ez vezetett ahhoz a döntéshez, miszerint az Erste Bank lakossági ügyfelei 2021. július 31-étől az Erste Netbankon keresztül nem, csak a Díjnet által biztosított egyéb lehetőségekkel tudják rendezni a díjnetes számláikat. Azoknak pedig, akik díjneten keresztül szeretnék továbbra is a közüzemi számláikat kiegyenlíteni, rendelkezésre áll a bankkártyás fizetés és az iCsekk alkalmazás is. Ezek vásárlásnak minősülnek, így nem jelentenek pluszköltséget az ügyfelek számára – hívta fel a figyelmet az Erste.
Láttál, hallottál olyat, amit szerinted érdemes a tatabányaiakkal megosztani! Bármit találtál, ha nálunk a helye, küldd el a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre.
Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk ezért kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.