A hazai bankok is rendkívüli intézkedésekkel készülnek a koronavírus-járványra, a Magyar Bankszövetség is kiadott egy ezzel kapcsolatos ajánlást. Megtiltott utazások, home office, fertőtlenítő takarítások vannak a megelőzési listán. Az ügyfeleknek digitális ügyintézést javasolnak.
Home office
Más cégekhez hasonlóan a bankok is készülnek arra, hogy szükség esetén otthoni munkavégzésre kérjék vagy utasítsák a dolgozóikat. A pénzügyi intézményeknél azonban ez nehéz, nem lehet mindenki hazaküldeni, hiszen a rendszereknek működni kell, az embereknek, a cégeknek hozzá kell férniük a pénzükhöz, vannak olyan telephelyek - például az adatközpontok - amelyeket folyamatosan felügyelni kell.
A bankszövetség ajánlásában is kitér arra, hogy még járványhelyzet esetén, ha a fiókokat, központokat is be kell zárni, akkor is biztosítani kell a folyamatos üzletmenetet, készpénzellátást az érintett területeken. Hogy ez a gyakorlatban hogyan valósul majd meg, arról nem ír az ajánlás. A bezárt bankfióknál rablóknak próbálkozni nem érdemes, járványügyi intézkedések esetén is őrizni fogják az épületeket.
A bankok többsége nem árulja el, hogy a munkatársak mekkora hányadát küldheti haza anélkül, hogy veszélyeztesse a működését.
A bankok többsége sokat tett azért, hogy minél több munkatársuk rendelkezzék távoli hozzáféréssel, a Takarékbanknál is komoly fejlesztések voltak, de vélhetően a Gránit Bank 80 százalékos arányát kevesen tudják teljesíteni. Az MKB-nál a krónikus, tartós légúti megbetegedésben, rosszindulatú megbetegedésben szenvedő, valamint autoimmun betegséggel élő munkatársak, kismamák, a 60 év feletti munkatársak munkavállalók otthoni munkavégzésének biztosítása elsődleges prioritás.
Ha eddig fiókba járt ügyet intézni, a koronavírus kiváló apropó lehet arra, hogy hozzászokjon az online ügyintézéshez - mondják hitelintézetek az ügyfeleiknek. Bár jó néhány banknál fokozták az elmúlt hetekben a fertőtlenítő takarításokat - így tettek a Budapest Banknál, a CIB-nél, a Raiffeisennél, az Ersténél, az OTP-nél és a Takarékbanknál is -, teljesen nem zárható ki, hogy valaki egy fiókban várakozva ne kapja el a fertőzést egy másik ügyféltől vagy ügyintézőtől. Több bank is kihelyezett kézfertőtlenítőket a fiókjaiban, de a CIB-nél az arcmaszkok is készenlétben állnak szükség esetére.
Az ügyfelek és az ügyintézők is akkor vannak azonban a legnagyobb biztonságban, ha a kliens otthonról, a számítógép vagy a telefon segítségével, esetleg webkamerán keresztül intézi a pénzügyeit.
Az egyéb interakciókat is interneten keresztül javasolja lebonyolítani a bankszövetség. Ha például valaki állásinterjúra készül egy bankba, azt ajánlják, lehetőleg Skype-on vagy valamilyen más hasonló eszközön keresztül bonyolítsák le az interjút, és ne személyesen. A bankok saját munkatársaikat sem szívesen eresztik össze nagyobb tömegben, több bank jelezte, hogy elhalasztja nagyobb rendezvényeit, sőt még az oktatások egy részét is a következő hetekben.
A teljes cikket ide kattintva olvashatod el.
A fotó illusztráció
Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljtatabanyan@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.