Tételesen válaszolt az új buszos cég a Sárberki Közösség reklamációs levelében leírt problémákra, bár mindjárt vissza is támadtak, hogy a panaszok egy része tájékozatlanságból adódik, de legalább írtak.
Íme:
„Szolgáltatásunk megkezdését követően, mint minden új esetében észrevételek, hozzászólások és kérések árasztják el a szolgáltatót. Igyekszünk ezekre folyamatában választ adni, lehetőség szerint megoldást keresni, amennyiben ez nem lehetséges annak okáról tájékoztatást adni. A szolgáltatás beindítása, a kezdeti időben rengeteg erőforrást vont el, így valóban előfordult, hogy a kérdező részére az ő türelmét meghaladó időn túl kaphatott választ, azonban ezeket szeretnénk az elkövetkezőkben minél rövidebb időre korlátozni. Az alábbiakban igyekszünk a feltett kérdésekre válaszokat megfogalmazni, bár vélhetően a kérdést feltevő is megkapta már válaszainkat.
Sajnálatos módon a kérések és panaszok egy része a tájékozatlanságból is adódik, illetve gyakran általános felvetést tartalmaz, amelyre nehéz a pontos válaszadás.
Sárberekben a korábbi menetrendhez képest csekély mértékű járat ritkítás történt. A fő közlekedést adó 24 és 26-os járatok helyett a 2 és 9-es járatok közlekednek hasonló gyakorisággal, illetve az esti órákban tovább tartó üzemidővel. A 6 és 16-os járatok betérését szüntettük meg az új menetrendben amely a sárberekben élők részére nem okozza a járat elérhetetlenségét, hiszen a Kodály Z. iskolai és Összekötő úti megállókban felszállási lehetőségük adódik.
Az SCSI dolgozóinak eljutását a társaság HR vezetőjével a menetrend elkészültekor egyeztettük, a járatok kialakítása ennek megfelelően történt. Az egyeztetések során kértük, hogy amennyiben a bármely járatital kapcsolatos módosítási igény merül fel közvetlenül keressék társaságunkat.
A Sárberekben élők mind a Kodály Z. úti megállóban, mind a Tesco illetve Összekötő úti megállóban több járatot is igénybe vehetik a Gőzfürdő elérésére, amely járatok munkanapokon 30 perces követési idővel közlekednek. A rágyaloglási távolságot figyelembe véve sem alakulhat ki1 5 perces távolság. Fontos megjegyezni, hogy a városrészben lakók egy része a járatok betérés nélküli közlekedést tartaná megfelelőnek.
Az 5-ös járat menetrendje a városi hálózat ütemességéhez igazodóan került meghatározásra. A vonatokhoz történő csatlakozást minden járattal nem lehet megoldani, főképp azon okból, hogy az érkező utasokat, vagy az vonatra felszálló utasokat tartsuk szem előtt, illetve a városban közlekedők szempontjai is figyelembe vételre kerüljenek. A 15-ös járat részben ezt igyekszik orvosolni.
A Dózsakert Kenyérgyár közötti utazási lehetőség elsősorban időszaki probléma, a munkába járásban merül fel. Keressük a megoldását és a menetrend módosításakor szeretnénk megoldani hogy az ott dolgozók eljussanak munkahelyükre.
Az autóbuszok menetrendi betartásával történő közlekedését szolgáltatásunk legfontosabb pontjának tartjuk. Mindezért bevezetés alatt áll egy az autóbuszvezetőink munkáját is elősegítő GPS alapú rendszer, amely a járat pontos helyét és a menetrendhez való helyzetét fogja mutatni. Remélhetőleg a rendszer üzembe állításával megszűnnek a menetrendi pontatlanságok. Mindaddig autóbuszvezetőink figyelmét felhívtuk a járati idők pontos betartására, amelyet folyamatos ellenőrzéssel kívánunk betartatni.
A menet és bérletjegy árusítására a város teljes területén kerestünk viszonteladókat. Sajnálatos módon jelenleg a Kertvárosi lakótelepen nem tudtunk szerződést kötni. Bízunk benne, hogy ezt a hiányosságot mihamarabb fel tudjuk oldani.
Bánhidáról az 1-es és 11-es járatokkal lehet eljutni a vértes Centerig. A korábbi 26B járat kihasználatlanság miatt került megszüntetésre, ezt pótolja részben a 11-es járat.
Az Ipari parkban dolgozók eljutására és a zsúfoltság elkerülése miatt minden vonalon rásegítő járatok közlekednek mind a beszállítás, mind a hazaszállításnál. Előre láthatólag társaságunk áprilisban üzembe tudja állítani csuklós autóbuszait, amelyek jelentős kapacitás többlettel rendelkeznek, így tovább növelve az utasaink komfort érzetét.”
Annak örülünk, hogy egyes cégek HR vezetőivel konzultált a cég, de például a rugógyárhoz kijutni még mindig problémás, főleg éjszakás műszakban, legalábbis a az ott és a környéken dolgozók szerint. Azért az nagyon gáz, hogy éjszakás műszak után előfordulhat, hogy másfél óra múlva jut haza a dolgozó. Ez a városon belül bizony elfogadhatatlan, szerintünk. Munkába menet is elég rossz lehet, hogy például Sárberekből beutaznak busszal a Vértes Centerig, ott várnak 20 percet, és úgy megy tovább a busz. Ez lenne az átgondolt menetrend?
Nagyon jó, hogy keresik a megoldást egy csomó kérdésben, de nem az egész cég beindítása előtt kellett volna ezeket megtenniük? Esetleg modellezhették volna az új menetrendet, beszélhettek volna az összes céggel az ipari parkban, és nem csak ott. Előre leszerződhettek volna a jegy-és bérletárusokkal, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy Kertvárosban nem tudnak szerződést kötni senkivel.
Az is érdekes, amikor az írják, hogy a 26B-s járat kihasználatlan volt. Ezen sorok írója rendszeresen utazott rajta, és ha nem is volt mindig tele, de általában sokan utaztak a buszon. Lehet, hogy kicsit elszámolták ezt a járatot? Mennyivel jobb az például, hogy a 3-as járaton a 10-13 óra között időszakban sokszor előfordul, hogy csak 3 ember utazik. Ez a járat viszonylag sűrűn, 30 percenként jár, mikor lehet, hogy nem ennek kellene ilyen gyakran járnia.
De érdemes még egy helyen a szavak mögé nézni, mikor azt írják, előre láthatólag áprilisban lesznek meg a csuklós buszok. Eddig úgy volt, ha jól emlékszem, hogy tuti az április, most már óvatosabban fogalmaznak, fenntartva maguknak azt a retorikai szabadságot, hogy ha mégsem lesznek áprilisban buszok, tudják majd mondani, mi nem mondtuk biztosra.
Szóval van még mit átgondolni, és a válaszok csak részben válaszok, de ne legyünk telhetetlenek, legalább beindult a kommunikáció a T-Busz és a lakosság között, ami mégiscsak pozitív dolog.
Ha lenne még kérdése, megjegyzése, írjon nyugodtan.
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.