Mára már országos érdeklődére tart számot, hogy Tatabányán milyen életveszélyes helyeken járnak át a síneken a helyiek Sárberekből Bánhidára.
Erre a decemberi borzalmas vonatgázolásos tragédia irányította rá leginkább a figyelmet. Városunkban mindenki tudja, hogy aki át szeretne menni Sárberekből Bánhidára, mondjuk a Szent Borbála kórházba, biztos, hogy ezeken a helyeken megy át, mert gyorsan oda lehet érni. Átvág a síneken, és a lesétál az úton, vagy a másik helyen kell át és ripsz-ropsz már ott is van. Még akkor is, ha azt is tudja minden tatabányai, hogy nem egy ember halt már meg azon a részen.
Hiába van ott a a vasúti átjáró, szinte senkit nem érdekel, és az még csak rátesz egy lapáttal, hogy nincs kitáblázva, és veszélyre figylemeztető táblák sincsenek kitéve a területen.
Ráadásul túl könnyű itt átkelni a síneken, azt gondoljuk a megoldás egyik része az lenne, ha ezeken a pontokon fizikailag tennék lehetetlenné az átjárást.
Az RTL Klubnak nyiltakozó tatabányai polgármester láthatóan nincs a helyzet magaslatán, nem is csoda, hiszen őt se nagyon hozta lázba eddig ez a problematika, mint mindig most is nyomta az üres kommunikáció-paneleket.
Nagy cinikusan például ilyeneket a vasútfelújításról, ahol lehetne zajvédőfal:
“... Sajnos ez a projekt tartalék listára került, ami nem azt jelenti, hogy nem fog megvalósulni, hanem azt jelenti, hogy ma még nem tudjuk pontosan, hogy mikor fog mevalósulni Európa uniós forrásból. Ezért a város tovább kereste a lehetőségeket, hogyan lehetne itt a meglévő problémákat megoldani. Az kérjük a MÁV-tól, hogy saját forrásból vagy más forrásokból keressen lehetőséget arra hogy itt zajvédő falat építsen.”
Micsoda problémamegoldás, gyorsan szólunk a MÁV-nak, hogy oldja meg. Arra kíváncsi lennék, hogy a sok látványberuházás mellett, nem tudott volna pályázni a város mondjuk zajvédő falra? Ne etessenek már ilyenekkel. És ne legyünk naivak a polgármester is pontosan tudja, hogyha ilyen kéréssel fordul a vasúthoz, bizony rengeteg időbe telik, míg lesz valami a dologból.
A MÁV nem is adott még választ, annyit mondtak, hogy “ folyamatosak az egyeztetések és igyekszünk a lehető legjobb megoldást itt is kitalálni.” Tehát mondtak is valamit meg nem is. Ezt sejteni is lehetett. Azért akkor tényleg kinyílik a bicska az ember zsebében, mikor Schmidt Csaba elintézi az egészet azzal, hogy parkolópályán van a projekt.
Vajon mikor lesz ebből tényleges beruházás? Mikor tesznek érdemben azért, hogy több gázolás nem fordulhasson elő? Majd 3012-ben, amikor már űrvonatok közlekednek majd?
Pedig jó néhány dolgot megtehetnének és megtehettek volna már eddig is: táblázás és erős tájékozató-kampány arról, hol lehet át menni. Esetleg időnként közterület- felügyelet járőrözhetne azon a részen. Vagy a most sokak által használt részen megnehezíteni, megakadályozni a közlekedést. Az aluljárónál pedig világítás és az útvonal használhatóságának biztosítása. Nem szakemberként csak logikusan átgondolva vázoltunk pár megoldást.
Majd elkérjük a polgármester fizetésének egy részét, hogy helyette is gondolkodunk.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.