2018 január 1-jén forgalomba áll az első 20 új autóbusz Tatabányán. A Győrben gyártott magyar szólóbuszok közül tízet sorakoztatott fel a helyi közösségi közlekedést átvevő T-Busz Kft. a Földi Imre Sportcsarnok mögötti parkolóban.
Szinte pontosan két hónappal ezelőtt a T-Szol Zrt. székházában írták alá a felek annak a 41 új, alacsonypadlós és klimatizált autóbusznak az adásvételi szerződéseit, amelyek a város megújuló közösségi közlekedésének buszflottáját alkotják majd. Örömteli hír, hogy további egy csuklós busszal még növelni lehet a leendő járműállományt, így 23 szóló-, 4 zéró emissziós, tisztán elektromos meghajtású és 15 csuklós busz szolgálhatja az utazóközönséget. A közbeszerzési eljárás során ugyanis az előzetesen becsült értékekhez képest végül jóval kedvezőbb ajánlatok érkeztek be, így a fennmaradó pénzből lehetőség nyílik a 15. csuklós busz beszerzésére.
A járművek érkezésével 20 évet meghaladó átlagéletkorú buszokat tud végre lecserélni az önkormányzat új, nullkilométeres járművekre. A változásnak számos előnyét élvezhetik hamarosan az utasok. Nem kell ezentúl majd telente vacogni a járatokon, nyáron pedig forróságban utazni, hiszen a buszok mindegyike légkondicionált lesz. Az alacsony padlónak köszönhetően a gyermekek, a babakocsival közlekedő anyukák és az idősek számára könnyebbé válik a fel- és leszállás, mozgáskorlátozott társaink pedig rámpa segítségével tudnak majd feljutni rájuk. Az alacsony zaj- és károsanyag-kibocsátású autóbuszoknak köszönhetően ráadásul a helyi közösségi közlekedés nem csak komfortosabbá, de jócskán környezettudatosabbá és fenntarthatóbbá is válik, egészségesebb környezetet teremtve az itt élők számára
A Kravtex Kft. már le is szállított 20 „klasszikus” 12 méteres szóló autóbuszt, amelyek nem kis feltűnést keltettek a város utcáin. A győri cégtől még három járművet várnak, ezek 13 méter hosszúak lesznek. Ez utóbbi fajta, hosszabb szólóbusz változatot nemrégiben mutatták be a nagyközönségnek, melynek előnye, hogy szükség esetén, például csúcsidőn kívül ki lehet velük váltani akár a csuklós buszokat is, gazdaságos üzemeltetés mellett. A plusz egy méteres hossz elősegíti a befogadóképesség maximalizálását, miközben nem korlátozza a jármű mozgását a belvárosi útvonalakon sem. A magyar Econell CiTY a vezető gyártók termékeivel is felveszi a versenyt. Növelt hosszával, könnyű vázával, nagy teherbírású futóműveivel és egyedülálló belső térkoncepciójával a gyártók elérték, hogy kategóriája egyik leggazdaságosabb, kiemelkedő kapacitáskínálatú járműve legyen. 10-15%-kal kevesebb üzemanyagot használ fel, vételára, valamint pótalkatrész költsége pedig kedvezőbb a külföldi vetélytársakénál.
A tizenöt 18 méteres csuklós busz érkezése, melyeket a MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.-től szerez be a város, 2018 márciusára várhatóak. A modern közösségi közlekedés igényeit maximálisan kiszolgáló négy új, zéró emissziós, tisztán elektromos meghajtású Modulo C68 E buszok érkezésével pedig új korszak nyílik Tatabánya tömegközlekedési életében, hiszen városunkban először találkozhatunk majd zöld rendszámos autóbuszokkal.
A teljes buszflotta rendelkezésre állásáig tartó átmeneti időszakra szolgáltatási szerződést köt a T-Busz Tatabányai Közlekedési Kft. és a KNYKK Zrt. az új menetrend szerinti csuklós autóbuszos feladatok ellátására.
Címlapfotó: tatabanya.hu
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.