Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Szívlapáttal tolják a százmilliókat az értelmetlen tatabányai T-Busz projektbe! Kinek éri meg?

tbusz-schmidt-hidas.jpg
Hamarosan 2018-at írunk, elvileg január 1-én kezd a T-Busz, ennek apropóján körbenéztünk, hogyan is áll a projekt.

Az örök optimizmusa a T-Szolnak szerepel a közbeszerzésekben a T-Busszal kapcsolatban több helyen, itt van mindjárt egy 2017. májusi például:

“Tatabánya Megyei Jogú Város Közgyűlésének döntése alapján a helyi közlekedést 2017. elejétől a T-Busz Kft. biztosítja Tatabánya Város Önkormányzatával létrejött közszolgáltatási szerződés alapján.”

Önök láttak már T-Buszos járatot közlekedni a városban? Vagy csak nagyon jól álcázzák őket, vagy csak copy-paste írják a közbeszerzések egyes részeit: átmásolják az egyik dokumentumból a másikba a tartalomtól függetlenül.

Megkérdeztük volna telefonon a T-Busztól, hogyan áll a projekt, de a cégvezető titkárnője csak  annyit mondott, írjunk az igazgatónak. Miután már régebben is írtunk neki, és nem küldött választ, így nem láttuk értelmét a dolognak. Dolgoztunk a jelenleg hozzáférhető információkból.

Nézzük hogyan is állnak jelen pillanatban, mi áll a hivatalos iratokban:

A T-Busz kft-nek, a hivatalos cégbírósági nyilvántartásában az szerepel, hogy a cég székhelye Tatabánya, Győri út 23., a cég telephelye Tatabánya, belterületi hrsz. 2982/13, ezt idén júliusban jegyezték be.

Hogy el tudják a kedves olvasók helyezni képzeletben, a telephely, azaz a leendő végállomás, a Tatabánya, Óváros Kormos út - Népház utca - Tatabányai Erőmű Kft iparterülete és az 1-es vasúti fővonal vasúti töltése által körbehatárolt korábbi ipari területen belül helyezkedik el.

Azon már meg sem lepődünk, hogy nem tudták szabályosan megjelentetni a közbeszerzés eredményét: a  T-Busz telephelyeként megjelölt ingatlan más helyrajzi számon szerepel a közbeszerzési eljárás helyszíneként az eredményben, mint a kiírásban.

Tegnap megnéztük, hogyan haladnak az előkészítéssel, ha már eredményt hirdettek és elporoltak több, mint 130 milliót a leendő telephely előkészítő munkáira.

A telephelyi földmunkákra májusban szerződést kötöttek az U.T B. Kft-vel, ami egy Esztergomi cég.

tbusz-telephely-googlemaps.jpg

ez a google maps néhány évvel ezelőtti felvétele

tbusz-telephely-elokeszites04.jpg

tbusz-telephely-elokeszites03.jpg

ezek a képek pedig most készültek

tbusz-telephely-elokeszites02.jpg

tbusz-telephely-elokeszites01.jpg

meg ezek is

Mi nagyon kerestük a munkák nyomát. Látnak Önök valami különbséget a képeken látható állapotok között? Legalábbis 132 milliónyit?

És egyébként mi került ezen a tereprendezésen 132 millió forintba? Úgy látszik, nálunk jó ára van az előkészületeknek.

Na jó, gondolhatnánk, ez csak egy apró malőr, biztosan a projekt többi része gördülékenyen megy a maga útján.

Sajnos, nem úgy tűnik.  Ha elmélyedünk a rendelkezésre álló információkban, akkor azt látjuk, hogy semmi hír a buszok beszerzéséről, egyelőre még eredményt nem hirdettek, legalábbis hivatalosan semmi nyoma sincs.

Röpködnek a tíz- és százmilliók, fizetjük az alkalmazottakat, de egyelőre nem tapasztaljuk, hogy gőzerővel dolgoznának az ügyön.

Összefoglaljuk gyorsan össze, eddig mennyi pénzt poroltak el erre a projektre.

A T-Szol által eredményesnek nyilvánított közbeszerzések, amelyek a helyi buszos cég projekthez tartoznak:

Create Value Kft: utastájékoztató rendszer kialakítására vonatkozó IT SZAKVÉLEMÉNY 17.100.000Ft

Wille 2000 Kft. megvalósíthatósági TANULMÁNY készítésére 17.300.000Ft

SZB-Plan Betéti Társaság  projekt beruházás lebonyolító mérnöki feladatok ellátása 17.700.000Ft

Könyvvizsgálói megbízás a projekthez kapcsolódóan: 15.890.000Ft

Netwerk Media Fejlesztő és Szolgáltató kft: projekt megvalósításához szükséges tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása   16.795.000Ft

U.T.B. Kft.: kiszolgáló telephely építés előkészítő munkái  132.655.960Ft

És ezekhez  csapjuk még hozzá a T-Busz Kft. beszámolójában található összeget, a 2016-os évben 30.503.000 veszteséget termelt ott, az iróasztal mellett.

Ezek a tételek összesen közel 250.000.000 Ft-ot, azaz NEGYED MILLIÁRD.forintot kóstálnak.

Mondhatjuk erre, hogy a tervezéshez idő kell, de 2017 januári indulásról volt szó, és most sem látszik, mikor fog beindulni ténylegesen a szolgáltatás, pontosan mikortól fognak a  buszos cég új járművei hasítani a jó tatabányai flaszteren.

Csupán egy valamit hiányolunk: a megalapozott, fenntartható stratégián alapuló tatabányai közösségi közlekedéssel kapcsolatos stratégiai és pénzügyi tervet, mert ami eddig lezajlott, az nehezen nevezhető annak.

Egyelőre a dolog nem más csak több száz milliós kiadás, eredmény nélkül.

Nagyon úgy néz ki- de ne legyen igazunk, hogy a felelős közpénzzel való gazdálkodásról fogalmuk sincs.

A pletykák arról szólnak, hogy a hírek szerint mindenáron el akarják indítani az új céget, ezért bérlik az összes ehhez szükséges eszközt és szolgáltatást.

Már csupán az a kérdés, hogy az egyébként is veszteséggel üzemelő szolgáltatásra miért tesznek még egy (szív) lapáttal?

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr7112954199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása