Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Vajon mennyi idő kell a tatabányai polgárok visszajelzése alapján, hogy jelentős mértékben változtassanak a közösségi közlekedés működésén?

t-busz-buszok-schm-hidas-kupi.jpg

Nyílt levél a tatabányai helyi közösségi közlekedés első napjainak visszajelzései alapján a felelősök részére!

Az alábbi levelet elküldtük elektronikus formában

Schmidt Csaba Tatabánya MJV polgármesterének,

dr Hidas Jánosnak, a T-Szol igazgatósága elnökének

és

Kupi Gábornak, a T-Busz kft ügyvezetőjének.

 

Január 1-én megkezdte helyi közösségi közlekedési szolgáltatását a T-Busz Kft.

Önökkel együtt felelősséget érzünk Tatabánya polgárainak közlekedése ügyében, tekintettel arra, hogy ezen közlekedési módot tízezrek használják naponta.

Úgy gondoljuk, hogy Önöknek sem mindegy, hogy milyen színvonalon képes működni az új szolgáltató.

Tekintettel arra, hogy próbaüzem nélkül vágtak neki a feladatnak, ezért természetes, hogy hibák előfordulnak a működés során.

Kértük is a sok ezer bennünket olvasó és a tömegközlekedést választó polgárt, hogy jelezzék nekünk tapasztalataikat az újonnan elindult szolgáltató színvonalával kapcsolatosan.

Mi feltételezzük, hogy Önök is a legjobb szolgáltatást szeretnék nyújtani, ezért a lentebb megfogalmazott panaszokat kérjük, használják fel a mielőbbi módosításnál, hiszen úgy gondoljuk, Önöknek is fontos, hogy a tatabányaiak elégedettek legyenek, ne pedig folyamatosan az Önök felmenőit emlegessék.

A közösségi közlekedésre az itt lakók nemcsak az adóforintjaikat áldozzák, hanem a bérlet- és jegyvásárlással direkt módon is hozzájárulnak a szolgáltatás finanszírozásához.

Éppen ezért jogos elvárás, hogy maximálisan vegyék figyelembe az itt lakók érdekeit és csökkentsék minimálisra a panaszok számát.

Leszögeznénk, hogy tisztában vagyunk mindannyian azzal, hogy mindenki kedvére nem lehet tenni. Ezzel természetesen az utasok is tisztában vannak.

Az eddig beérkezett jelentős számú panasz alapján biztosak vagyunk benne, hogy Önök is úgy látják, változtatni kell a T-Busz Kft. működésének több területén, az eltelt időszak hosszára való tekintet nélkül.

Az alábbi problémákra szeretnénk Önöktől ÍRÁSBELI választ, illetve megoldási határidőt kérni, amelyet természetesen a tatabányai polgárok felé kommunikálunk.

A folyamatosan beérkező panaszok jellemző módon néhány elkülöníthető csoportba tartoznak, amely csoportosítás alapján adjuk át Önöknek a javaslatokat a változtatásokra való megfontolásra. A panaszokat eredeti formájukban és helyesírással adjuk közre.

Kérjük, hogy válaszukat is ennek megfelelően tegyék meg, a várható időpont megjelölésével.

1. Utastájékoztató-Kommunikáció hiányosságai jelentős mértékben zavarják az utasokat 

  • Tájékoztatás semmi!!! A kórháznál az esőben ma senki nem tudta merre hova? 
  • Mi szükség volt 5-8 perces menet idő változásokra pl Meg sok felesleges dologra! De senki akitől kérdezni lehetne a vezetőn kívül. 
  • Tegnap jeleztem már nekik,hogy rossz helyre tették ki a menetrendet, a 3 -mast 10 -es busznak. 
  • egyébként a hátsó kijelzőkön mit jelent az ,hogy 9K,8B ,2O???van ilyen jelzésű busz?? 
  • A kijelzök nincsenek rendesen konfigurálva. 
  • a prímet a reggeli 2-es sofőrje vitte,aki kijelző hiányában minden megállóban lekiabált:KETTES 
  • Jah de, a kijelzőjük, meg hogy nem tudni melyiknek hány mentesítője van. 
  • Feleségem nem tudott menni dolgozni ma hajnalban. Fél óra keresés után se lett meg a busz amivel tudott volna menni dolgozni. Nincs kirakva menetrend sehol, 6 buszsofőrt megkérdezve, csak olyan válaszokat kaptunk hogy ők se tudják, saját maguk se tudják mikor merre és milyen számú busszal mennek. Se információ, se segítség a tömegközlekedéshez. Azt nem kell mondani hogy menetrendet meg lehet nézni az interneten, megtettem. Ez alapján kérdeztem, eés senki nem tud semmit. 
  • "Köszönjük "a 8-as (vagy 6-os) betű mérettel szedett helyi menetrendeket. Sötétedés után szemet kápráztatóak voltak a csodálatos közvilágítás fényeiben. 
  • Autobusz allomason nem tudtak megmpndani hogy melyik busszal tudok hazajutni!!! Es van menetrendem!!! De miert nincs feltuntetve hogy az autobusz allomasrol indulo bussz hanyas kocsiallasrol indul?????? Es miert nincs kivetito hogy melyik megallo kovetkezik?????? Vagy hangos bemondo????? Haza jutottam nagy nehezen de az informacio katasztrofa!!!!!!
  • kicsit hiányolom a busz belterében a megálló kijelzőt, ami a régi buszokban is van (nem tudom, hogy ennek a felszerelése megoldható e az új buszokba) 
  1. Csatlakozások címszóval illethetjük azokat a panaszokat, amelyek esetén az utasok egyértelműen jelezték, hogy a különböző, általuk igénybe vett járatok összehangolásában problémát látnak: 
  • Meg mehetne oldani pl Bánhidáról Sárberekbe 10perc alatt átszállás nélkül? 
  • Újévkor, a 9-es buszra szerettem volna felszállni, hogy Kertvárosból eljussak Sárberekbe. 20:39-re volt kiírva a busz, 20:36-ról váltott épp 37-re az óra, mikor otthagyott, úgy hogy még 1-2 percet siet is a telefonom. Köszönöm, hogy gondolnak a testmozgásra, jó volt gyalogolni. 
  • Reggel holnap kelhetek mar 4kor hogy fel8ra be erjek iskolaba. Ja igen azert mert 1orat ulhetek az iskolaba egyedul�inkabb megyek gyalog 
  • Olyan jól összehangolták a buszokat hogy a csatlakozás katasztrófa. 
  • reggelente volt csatlakozása az oroszlányi helyközi járatnak és a 26-os helyi busznak az erőműnél.. simán feljutottam az Omegához melóba 9-re.. mostmár ez is megszűnt 
  • vagy bejárok a fél órával korábbi helyközivel és a Plázánál ülök fék órát várva a helyi buszra vagy mindig kockáztatok, h pont elérem-e a helyi buszt, amivel felérek 9-ig az Omegához, esetleg mindig elkések melóból.. 
  • Zavarónak tartom hogy a Péch Antal iskolához az új menetrenddel szinte lehetetlen lejutnom innen a Lehel térről. Régen a 17F-el jártam de most 6-kor kell kelnem hogy a 2-essel elmenjek a végre onnan pedíg az 1-essel az iskolámba. 2 órával hamarabb kell kelnem mint ahogy elkezdődik a tanítás hogy a helyben lévő iskolába beérjek. Amikor még Bicskéről jártam vonattal akkor kellett ilyen korán kelnem hogy beérjek. A Péch Antal iskola menetrendileg nagyon el lett hanyagolva 
  1. Menetrend felülvizsgálati javaslatokat is megfogalmaztak a panaszosak, amely jelentős száma rögtön az elején, nem fogható véleményünk szerint csak a tájékozatlanságra, mert sokszor egyértelmű és sok embert érintő kérést fogalmaznak meg: 
  • Például nem lehet eljutni a Köztársaság útról és a Mártírok útról a TIT studióig. A Bánki Donát sulitól gyalog lehet oda jutni. 
  • Tömeg nyomor a.ipari járatos buszokon 
  • az emberek is ugyan annyian vannak akik ki szeretnének juttni idöbe dolgozni.Ha nem fértünk fel 5,-6nagy buszra miböl gondolták hogy.fel férünk 5 kis buszra. 
  • Kertvárosi végállomás-Bridgestone. Délután 14h müszak 54 számú buszal tudnék menni de csak a henkelig megy 
  • Van ami jobb lett.De amivel eddig simán és gyorsan eljutottunk az iskolába az most nincs. A millenium lakóparkba ugyanis nem megy busz a kertvárosi lakótelepről. Eddig hazaértem reggel a sulitól 3/4 8 ra,most talán fél 9 re majd és csomó gyaloglás is társul hozzá.Haza a suliból a fáradt gyerekkel is séta és talán 5 re hazaérünk.. 
  • Kertvárosból reggel a Bánki sulihoz csak a 7órási kilenccessel lehet beérni időbe. Tömegnyomor az lesz biztos.Hazafele a Bánkiból kijönnek a gyerkőcök,Kertváros fele ugyancsak a kilences jó,de az orruk előtt fog elmenni,így várhatnak fél órát a következőre.Más busszal esélyük sincs közlekedni se reggel,se hazafele. 
  • Szeretném ha a 4-es járat mem csak 19.25 járna 22.00 dolgozunk a Gasztrometálnál a vágóhídnál kertvárosba lakunk szeretnénk haza jutni.Köszönöm ha átgondolják a járat oránkénti indítását! 
  • Kertvárosi lakótelepről nem megy busz a Keri sulihoz!!� A gyerekeknek akik innen mennek a 10-es busszal tudnak menni, de az interspártól gyalog tudnak csak eljutni a suliba. 
  • Alsógalláról a Vértes Centerhez közvetlen nem lehet eljutni!!! (a Fő tértől vagy az Agórától gyalogolva lehet csak, vagy mindig ki kell sétálni az Omegához, esetleg a Tescohoz) 
  • Az egyik legnagyobb probléma szerintem az, hogy az eddigiekkel (13-as, 14-es, 15-ös) ellentétben jelenleg csak egy (53-as) busz jár a Mártírok útja - Fő tér vonalon az Ipari Parkba reggel, délben és este is. Az 57-es busz járhatna a műszakváltások alkalmával is, valamint az 59B-nek reggel is kellene mennie.
  • Kérem a szíves segítséget abban, hogy a 9-es busz bejöjjön Dózsakertbe az Erdész útra. Reggelente mennék dolgozni a Kenyérgyárba /Tejüzem/ fél 6-ra, vagy kimegyek a 2-sel az erőműi elágazáshoz, de onnan még egy megállót gyalogolni kell hajnalba, ami számomra nő létemre félelmetes, valamint a 9-es buszhoz viszont ki kell mennem a Hunyadi kórházhoz, ami megint azért problémás mert szintén hajnalba ki kell gyalogolnom. Az Erdész úton lakom itt van a házam mellett a buszmegálló és akkor gyalogoljak hajnalba, hóba, fagyba, esőbe, sárba? 
  • A Környei út 33 alatt van a munkahelyem 7.00-15.35-ig tart a munkaidőm. Jelenleg a 6.15-ös 1-es busszal indulok felsőgalláról az omega plázáig ott 6.35-kor indul a 26b amivel 6.45-re be érek a munkahelyemre. Nem körjárattal 10 perc alatt bánhidán keresztűl. A 2018-as menetrend szerint csak egy busz megy ki a 2-es. Menetideje33 perc. Körjárattal nincs csatlakozásom innen felsőgalláról. Csak ha már 5-órakor elindulok ithonról. De két órával előbb induljak hogy 7- re beérjek dolgozni? Egy bánhidán keresztül közlekedő busz segítene a problémámon amihez van csatlakozásom! 
  • Sajnálattal vettük tudomásul, hogy a Népházba mostantól csak autóval lehet elindulni egy esti előadásra, mert az előadás végén, szinte biztos hogy nem sikerül 22:16-ra kiérni a buszhoz. Előadás vége, visszatapsolás, ruhatár, öltözés, és a 65 éves néni még le is tipeg a domboldalon. Az ott dolgozókról nem is beszélve, akik csak az utolsó vendég után indulhatnak. Eddig jött egy busz fél11, és legvégső esetre még 11-kor is. Ráadásul mindezt főleg hétvégén, amikor egyébként is gyérebb a buszközlekedés. Tehát ha hétvégén esti előadás van, az ott dolgozó vagy vesz autót, vagy a színházban alszik. A 65 éves nénivel együtt, akinek nem sikerült elég gyorsan öltözni és letipegni a buszmegállóig. 
  • a Komáromi útról hogyan is lehet eljutni bánhidára?A tatáról érkező járatokhoz ismét nagyon nincs csatlakozás főleg csúcsidőben(13h-tól-16h ig)a mártírok út felé. Ha van is a sofőr nem vár kb15 másodpercet. Igen tartani kell a menetrendet,de azért lehetne egy kis emberség is. A másik ,a komáromi útról nem lehet eljutni a kórházba közvetlenül,csak ami lekanyarodik a dózsaketi hídról. Sok idős ember,operált,aki nem tudja megoldani az autózást gyalogólhat.A komáromi utat is érinthetné olyan buszjárat,ami a kórház előtt is megáll. 
  • Mert a piactérre ha jön is busz akkor a gyárnál kell sétálni(lipóti pékség-kenyérgyár) vagy ha ott szeletnék leszállni akkor az Álmos vezér útig gyalogljak a piac tértől!! Megoldás??? Szeretnénk visszakapni a 24 es buszunkat!!! Vagyis a ha a 9 es busznak a menetrendjét kellene anyival változtatni hogy eljön a régi buszvég felé és úgy a plàza....nem pedig lekanyarodik a főtér után és kihagyja az egész piacteret régi buszvég környékét!!!! 
  1. A bérletvásárlás anomáliáit is a Plázánál többen jelezték: 
  • Bérlet vásárlása katasztrófa! Még szerencse hogy havonta egyszer kell megvenni! Felvilágosítás nagy nulla! 
  • A plázai menetjegypénztár katasztrófa,több ablakot kellene nyitni hónap elején,mert sokan ott veszik meg a bérleteket,mert utaznak tovább. 
  • Katasztrófa a plázában a jegyvásárlás! Oda rakjátok a bejárathoz ahol millió ember közlekedik...nem is besgélve h csak egy pénztár volt!!! A mozgólépcsőnél állt a sor vége!! 


     5. A T-Busz sofőreinek nagymérvű tájékozatlanságát rengetegen szóvá tették. A tatabányai polgárok      hozzáállása ehhez a kérdéshez is a segítőkészséggel jellemezhető: 

  • Az egy dolog ,hogy várod a buszt de ha asofőr se tudja merre kell menni az cinkl 4:50 mártiroki buszmegbe álltam 5:27kor jött egy 3G erre lement sárberek fele...no comment...remélem legközelebbre ez normalizálodik arra leszek kiváncsi ,hogy jutok haza.... 
  • Akar hany buszt latok 1megalloba mogotte mindig all meg egy vagy ketto. Gondolom utana 1oraig nem megy semmi 
  • Eltévednek a sofőrök,elöbb jönnek 10-percel mint ami ki van irja!!!! 
  • Azon kívűl hogy a söfőrök se nagyon tudják merre kell menni... nincs vele gondom. ...Szal a söfőröket (tisztelet a kivételnek, meg nem is szidni szeretném Őket) még képezni kéne… 
  • Nagy szar az egész tegnap este majd 2 óra buszozgatás után gyalogolhattunk haza mert még a buszsofőrök se tudták megmondani hogyan jutunk haza !!!

 

A fentieken túl menően és várhatóan ezután is érkeznek a közösségi közlekedést használók visszajelzései. Kérjük, ezeket mihamarabb építsék be a működtetésbe.

Válaszukat és a megoldást várjuk Önöktől, reméljük néhány napon belül válaszolnak nekünk és rajtunk keresztül a tatabányai utazó közönségnek, melyet előre is köszönünk.

 

Tisztelettel

Gutai Zsolt

Boldogulj Tatabányán szerkesztőség vezetője

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr7713548399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása