Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

SOKKOLÓ HÍREK AZ M1-ESRŐL A TATABÁNYAIAKNAK IS! Ezt mérlegeld, ha útnak indulsz

dugom1_1.jpg

Az M1-es és az M0-s a legveszélyesebb. Miközben a baleseti összkép javult, a sztrádákon romlott a helyzet 

Csökkent a személysérüléssel járó vagy halálos áldozatot követelő balesetek száma Magyarországon a legfrissebb hivatalos adatok szerint. A második negyedévben összesen 4366 ilyen baleset történt, 4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A halálos balesetek száma 25 százalékkal 109-re csökkent,

a súlyos sérüléssel járó baleseteké pedig 4,5 százalékkal 1264-re csökkent.

Harmadával esett vissza a sofőrök hibájából fakadó halálos balesetek száma, ugyanakkor még mindig a gyorshajtás a legnagyobb probléma. Ez jelenthet abszolút gyorshajtást, amikor a vezető túllépi a megengedett sebességet, lehet azonban relatív gyorshajtás is, amikor az útviszonyokhoz képest vezetett gyorsabban a sofőr - olvasható a portál elemzésében.

A baleseti okoknál a statisztikák szerint:

  • az irányváltás, haladás és bekanyarodás szabályainak be nem tartása a halálos kimenetelű balesetek 19,
  • az elsőbbség meg nem adása 16,
  • a szabálytalan előzés a 12 százalékát okozta.

A képet ugyanakkor árnyalja, hogy a baleseti okoknál a rendőrségi a statisztika csak egyet nevesít, ám több tényezőnek is szerepe lehet bennük.

Több mint 8 százalékkal mérséklődött az ittas vezető miatt bekövetkezett balesetek száma. Ezeknek a felét autóvezetők, több mint negyedét kerékpárosok és közel nyolcadát segédmotorosok okozták.

Az ittas kerékpárosok és robogósok a forgalomban történő részvételükhöz képest jóval nagyobb arányban, 20, valamint 24 százalékban okoztak ittasan balesetet, mint a személygépkocsi-vezetők.

Miközben az összkép javult, a sztrádákon romlott a helyzet

Emelkedett a balesetek száma az autópályákon, amelyeken összesen 141 baleset történt, ez pedig 8,5 százalékos emelkedésnek felel meg.

A legtöbb baleset az M1-es autópályán történt, a legkevesebb pedig az M6-oson. Az összes halálos baleset közül 7 történt autópályán.

Száz kilométer autópályára vetítve átlagosan 12 baleset jutott. Összehasonlításképpen ez a szám az M0-s autóúton 36 volt.

A második negyedév baleseti adatait vizsgáló elemzésből kiderül, hogy a balesetek 70 százaléka lakott területen történt, és Budapest illetve Komáromban ebből a szempontból a legrizikósabb

(infostart)

 

A fotó illusztráció

Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr9515159262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása