Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

ESŐ, POCSOLYA, GYALOG:Tatabányán gyorsítunk az esőben a kocsinkkal, ha meglátunk egy gyalogost?

eso2.png

Esik az eső, én meg az emberi minőségről (is) gondolkodom. Ha tetszik a morálról, amely mintha egyre jobban kopna ki a hétköznapokból. A hétköznapi kis pillanatokból, rezdülésekből. Vegyünk csak egyszerű, triviális példát, az esőt, a pocsolyákat.

A minap mentem valahonnan valahová ebben a pompázatos esőben, szóval gyalogoltam a járdán a főúton, alattam a milliárdos aszfalt, felettem esernyő, szemben az úton pedig hatalmas, pöffeszkedő autóban egy ismeretlen, aki valamilyen előttem ismeretlen okból felgyorsított, és úgy irányította az autóját, hogy engem betakarjon a víz, de úgy rendesen. Még láttam is, ahogy kéjesen vigyorog, hogy na megkapta ez az ócska kis gyalogos, gyalog, paraszt.

Még fel sem ocsúdtam a történekből, egy másik autótól és sofőrjétől ugyanazt kaptam, ő nem mosolygott, gondolom, nem akarta, csupán nem törődött vele, hogyha dönget a kocsijával, a járdán kullogókra ráveri a vizet. Nem érdekelte.

Nem is tudom, melyik a rosszabb: aki annak örül, ha másoknak, nyilván a kiszolgáltatottabb helyzetben lévőknek, rosszat tehet, vagy aki nem törődik semmivel, csupán magával. Egy normális és nyugodt ország normális és nyugodt városában, úgy vigyáznának ilyenkor az autósok a gyalogosokra, mint a hímes tojásra. Csak úgy: eleganciából. De nálunk nem így van. Ebben a piti kis történetben benne van az egész ország morális döccenése, vagyis hogyan bánunk a másik emberrel, a szomszéddal, a kollégával, satöbbi.

Másik nagyszerű példám sem olyan régi, amikor futottam a buszhoz, a sofőr megvárta szépen még odaérek pont az ajtóhoz (amikor már azt hiszed, megvan, elérted) és röhögve becsukta az orrom előtt, majd elhajtott. Ugye, sok embernek ismerős?

Ezek a kis ügyek, ezek a hétköznapi gonoszságok, mikor másokon vezetjük le az esetleges frusztrációnkat,na ezek szoktak tragédiákhoz vezetni.

 

A fotó illusztráció

Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr1314847662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása