Húsvétkor vajon volt sonka és torma az étkezőkocsikban? Sajnos ezt valószínűleg sosem tudjuk meg, ám most itt a lehetőség, ha van terepasztala, hogy modellezze,de el is képzelheti: Tatabányán pazar étkezőkocsik készültek.
„A MÁV naptára 1975-öt mutat. Az 1952-től beszerzett huszonöt Bakét, és tizenöt Bamét étkezőkocsi elavult. Cseréjükre, az 1972-től beszerzett nyolcvan ülőhelyes By sorozatú kocsik szerkezetével azonos, azonban az utastér tekintetében, attól eltérő húsz WRy sorozatú étkezőkocsi épült Dunakeszin.
A kocsikat melegkonyhával látták el, az étkező részben felhajtható asztalokat, valamint a hagyományos, másodosztályú kocsiéval azonos ülőhelyeket találunk. A kocsik döntően hazánk fővonalin, belföldi forgalomban, gyorsvonatokban szolgáltak.A WRy kocsik elkészülte után, kezdte meg a Járműjavító az étkezővel azonos darabszámú, azonban büfészakasszal épített BRy sorozatú büfékocsik gyártását. Ezek a járművek már távolsági személyvonatokban is megtalálhatóak voltak. Érdekesség, hogy az utolsó WRy, és az első BRy átadása 1977. május 20-ára esett. Mindkét típust az 1995-től pótlás nélkül kivonták a forgalomból.
Fotó: iho.hu
Itt léphetsz be a Boldogulj Tatabányán Facebook csoportba, vagy
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.