Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

ELKÉPESZTŐ TATABÁNYAI SZEMÉTREFORM SCHMIDT CSABA MÓDRA! Két-háromszoros díjat is fizethetünk ezután, totális a káosz?!

kukatarolo-cseriltptb01-cimlap_1.jpg

Ha vicceskednénk, akkor azt mondhatnánk, Schmidt Csabáék megirigyelték a tatabányaiak “jólétét” és a rezsicsökkentést kidobva, durva áremelést hajtanak végre a szemétdíjak frontján.

A jelenlegi, már jó néhány nagyobb házkezelő cégnél rendelkezésre álló adatok szerint sok helyen 30-40-50 %-os áremelésről érkeztek a számlák, de nem ritkák a két-, háromszoros díjakról szóló bizonylatok.

Jó néhányszor elemeztük már a Schmidt Csaba fémjelezte kukarendeletet, de most lett igazán húsbavágó. Feltehetjük a kérdést, hogy itt nyerte el “értelmét” az egész rendelet, ezzel lett totális a lakosság bepalizása? Ez különösen annak fényében visszás, hogy Tatabánya köztisztasági állapotai szégyenletesek.

A lakosság jelentős hányada - akik társasházakban laknak - most fognak szembesülni az eredménnyel, vagyis az eddig fizetendő szemétdíj (ürítési díj: 1230 Ft/lakás volt) mértékéhez képest nagyon gyakoriak az 1600 Ft, 2200 Ft, 2500 Ft/lakás körüli összegek, de előfordul olyan is, ahol 3500 Ft/hó-ra jön ki a kukadíj összege lakásonként. Maguknak az összegeknek a sokszínűsége mutatja, hogy teljes a káosz.

Felvázoljuk Önöknek, hogyan sikerült ezt a remek “eredményt” Schmidt Csabáéknak összehozni.

Maga az alap szemétdíj, ami az ürítésenkénti egységárat takarja, nem változott, amit abból következtetünk, hogy a családi házas övezetben ugyanolyan számlákat kaptak a lakók, mint 2017-ben.

A jó hír idáig tartott, valószínűleg a számlázás, egész pontosan a számítás módja az, ami radikálisan megváltozhatott. Ez azért nem tűnt fel senkinek, mert eddig nem érkeztek meg a számlák, ezért nem tudtunk róla.

Régebben lakásonként 100 liter/hét mennyiség alapján számlázott a szolgáltató, hiszen egyéni (lakásonként értendő) szerződések voltak érvényben.

Ja, nem tudta, hogy megszűntek az egyéni szerződések, nem kapott elszámolást róla? Miért is kapott, kaptunk volna?

2017 október 1-jétől a közös képviseletek feladatává tették, hogy begyűjtsék a szemétdíjat, amit nem rakhatnak bele a közös költségbe, mert ez jogszabályellenes.

Valószínűleg ezzel két legyet ütöttek egy csapásra, nem nekik kell közvetlenül mondani a “jó hírt” illetve a lakossági reklamációt is a közös képviselőkre zúdíthatják, ugyanis  a lakók nem tudnak közvetlenül a szolgáltatókhoz fordulni.

A rendeletben az szerepel, hogy a lakóknak minimum 100 liter/hét mennyiség igénybevételét biztosítja a szolgáltató, tehát az első kutya itt van elásva, ugyanis számlázhat többet úgyis, hogy a lakó igazából nem is nagyon, vagy lényegesen később tud róla.

Példának okáért: adott egy 1100-as kuka, és ha abban az épületben 6 lakás van, akkor ezután az egész kukaürítési díjat ki kell fizetniük, ami a mostaninak a többszöröse, ráadásul mindenhol a heti háromszoros ürítéssel számolnak!

Az eddigiekhez képest jól kitapintható a különbség lakásonként.

Ebben a legdurvább, hogy a szolgáltató ugyanazon közigazgatási területen belül eltérő összeget számláztatott ki.

Hogy ne legyen egyszerű az életünk, vannak olyan társasházak, ahol nem az egész mennyiséget számlázta ki a szolgáltató, hanem töredék mennyiségeket - mintha papíron kevesebbet számláznának - itt úgy tűnik az eddigi díjak maradtak, de nem tudni, mi alapján mikor számolják így. A házkezelők elmondása szerint ebből van a legkevesebb.

A szolgáltató azzal fog védekezni, hogy az önkormányzati rendelet annyit mond, hogy legalább 100l/hét ürítési lehetőséget kell biztosítani és ő ezt biztosítja is, amibe akár a 300l/hét is belefér.

Nézzük tovább!

A helyi kukáscég ügyfélszolgálatán elmondták, hogy az egész városban kicserélik a kukákat, ami érthetetlen, de bizonyára jó üzlet valakinek.

Ami újabb burkolt áremeléseket tesz lehetővé, hiszen látszólag apróság, de van ahol kicserélnek 2 darab 1100 literes kukát 3 darab 770 literes kukára, ami ugyanolyan ürítési gyakoriság mellett rögtön nagyobb kiszámlázható mennyiséget eredményez, 5%-kal többet számlázhatnak.

HANGSÚLYOZZUK, A RENDELET NEM FIX, HANEM MINIMUM MENNYISÉGET HATÁROZ MEG, AMELY ALAPJÁN SZÁMLÁZHATNAK!

A korrektség azt diktálná,  ha a Schmidt Csabáék rendeletében 100 liter/hét lenne lakásonként fixen, utána már azt csinál a szolgáltató amit akar, akármilyen kukát odatehet, úgy ürítheti ahogy akarja.  

A mizéria okozója egyébként az is, hogy a társasházak rengeteg helyen nem rendelkeznek szerződéssel, ennek ellenére kiküldték a számlákat, ami vicc.

Hogy akkor mi alapján számláznak?

Arra hivatkoznak, hogy az egy ráutaló magatartás, ha Ön beledobja a kukába a szemetet. Csakhogy rengeteg helyen senki nem vette át a kukákat a társasházak nevében, innentől kezdve mi alapján lenne ráutaló magatartás?

Mi is felhívtuk a szolgáltatót, ahol kérdésünkre az egyik ügyintéző elmondta, úgy tudták beazonosítani a kukákat, hogy ahol még nem cserélték le a régieket, ott az eddigi egyéni szerződésben szereplő kukák azonosítóját vették figyelembe. Mondjuk ott, ahol új kuka van, de nincs szerződés, és még senki sem vette át tőlük, ott nem tudjuk, milyen jogon számláznak egyáltalán egyetlen forintot is.

Totális a káosz!

A társasház kezelők elmondása alapján ez most alapvetően nem az országos kukaholding hibája, hanem a helyi cég, az NHSZ Vértes és Vidéke kukás cég a sáros, akiknek a listáját az egyik társasházkezelő cég emberei hiába javították ki - mert rengeteg téves adatot tartalmazó táblázatot küldtek el a házkezelőnek (társasházak lakásszámai nem stimmelnek például)- ugyanolyan hibásan küldték ki a számlákat.

És mit gondolnak, mit lépett erre Uhrin Tamás, a cég igazgatója? Válaszra sem méltatta őket. Pedig a házkezelők felajánlották, hogy egyeztetnek velük, mert teljes a káosz, nem tudni, mi alapján mennek az elszámolások. Egyébiránt olyanok is akadnak, akik kevesebbet fizetnek, mert rossz lakásszámmal számolnak, amit hiába jeleztek feléjük, változatlanul a rosszal kalkuláltak, így küldték ki a számlákat.

Folytassuk Schmidt Csabáék “trükkjeinek” bemutatását!

A fentebb említett helyen, ahol a 2 nagyobb kukát kicserélték 3 kisebbre, elég lenne 2 kisebb, mert összesen 40 lakás van, heti háromszori ürítésre még sok is. Ha az űrmértékek alapján számláznak, amire a rendelet lehetőséget ad, 50%-kal megnövelhetik a lakók által fizetendő költséget. Ügyes, mi?

Eddig az volt a megoldás, és jobb is volt a kihasználtság, hogy ugyanazon kukát az egyik társasházból is pakolták illetve a másikból is félig, ami a kukák bekerítésével megváltozna. Így most a különbözetet, ami abból adódik, hogy az egész edény űrtartalma után számlázhat a szolgáltató, de a lakók nem használják az egészet, lenyeletik a társasházakkal, ami szerintünk nem jogos.

Fontos változások léptek életbe 2018.január 1-től is, amelyeknek jelentős része komoly kérdéseket vet fel.

A rendelet szerint a társasházban és a lakásszövetkezeti épületben lévő üzlet tulajdonosa a társasházzal vagy a lakásszövetkezeti épülettel nem használhat közös gyűjtőedényt. Ez azt jelenti, hogy például egy fodrász, de egy kisebb könyvelőiroda is külön kukára van kényszerítve, ezáltal neki is és a társasháznak - ahová eddig belerakhatta az eddig sem túl sok szemetét - külön kukát és tárolót kell beszerezni. Tehát nemhogy a hatékonyabb út felé haladtunk volna, inkább fizessenek többet az emberek, és legyen több kuka is.

A lakók és az üzletek külön kukája egy nagyobb élelmiszerbolt esetén elfogadható, de egy irodánál, kisebb ruházati üzletnél illetve olyan tevékenységnél, ami kevés szeméttel jár, ott nem.

NEM KEVÉSBÉ AGYATLAN MÓDON MEGSZÜNTETTÉK az üzletek - itt hangsúlyozottan a kisebb üzletekre gondolunk - szelektív szemétgyűjtési és elszállítási rendszerét. Ami egy agyrém, ha valaki szelektíven szeretne gyűjteni és elszállíttatni, arra az a szolgáltató válasza, hogy rendeljen konténert.

És ha ez nem lenne elég, nézzük Schmidt “Kukatündér” Csabáék milyen finomságokkal lepték még meg a tatabányaiakat:

Tavaly szeptember 30-a óta a társasházak és a lakásszövetkezetek a gyűjtőedényzetet annak elkerítése és zárhatóvá tétele nélkül is a közterületen tárolhatják 2019. december 31-éig, közterület-használati díj megfizetése mellett, amennyiben vállalják a közterület-használati megállapodásban a gyűjtőedényzet elkerítését és zárhatóvá tételét 2020. január 1-jéig.

A zárhatóvá tétel nem új, ahhoz évek óta ragaszkodik a városvezetés, de minden évben tologatják egy újabb évvel. Ami új, hogy közterület használati díjat kell fizetni. Ez nem egyezik a rendelet egy másik pontjával, amely szerint a társasházban élőknek nem kell fizetni, de ezen a következetlenségen már meg sem lepődünk.

A slágere a rendeletnek, hogy a lakóknak maguknak kell tisztán tartani a  vegyes hulladék gyűjtésére szolgáló gyűjtőedényeket, valamint a bekerített terület és a kerítés tisztántartásáról, fertőtlenítéséről, rendeltetésszerű használatáról is nekik kell gondoskodniuk.  EZ MOST KOMOLY?

Mindenféle fertőzésnek lesznek így  kitéve a lakók, illetve a patkányok is nyugodtan megtámadhatják őket, csak hogy a legkézenfekvőbb okokat mondjuk. Reméljük, Csaba feltesz a Facebook oldalára egy képet, ahol egy 91 éves idős néni helyett az ex- Mártírokon gumikesztyűben fertőtleníti a kukatárolót az utcán.

A VÉGÉRE TARTOGATTUK A KONTRASZTOT:

vagyis érdekes módon a családi házas övezetekben a papír, műanyag, fém, üveg, zöldhulladék és veszélyes hulladékokat a vegyes hulladéktól elkülönítve gyűjtik, és azt a szolgáltató elszállítja.

Vajon ez a tömbházakban miért nem működik?

A rendelet szerint a tömbös beépítésű területen a papír, műanyag, és üveg hulladékokat a vegyes hulladéktól elkülönítve kell gyűjteni, és az ingatlanhoz legközelebb eső hulladékgyűjtő szigetre elvinni.

Mondjuk ehhez kellene jól kiépített gyűjtőhálózat!

VAGY miért is nem működik az, ami például Budapesten megoldott, és a tatabányai családi házaknál is ? Ha külön gyűjtenék a lakók, akkor a vegyes hulladék mennyisége is lényegesen lecsökkenne. Nem lenne könnyebb már eleve külön gyűjteni - még ha csupán egy részét is, mert nem mindenki tenné meg - mint hogy a kukába összeöntjük, utána pedig drága pénzen szétválogatjuk?

NOOORMÁLISAK?

Tényleg ennyire ész nélkül és bosszantó módon kell ezt az alapvető szolgáltatást megoldani?

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr5714556740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása