A német Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság egyedülálló döntést hozott.
Ki lehet tiltani a régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból, mert magas a levegő nitrogén-dioxid kibocsátásuk.
A most hozott hatályos jogszabály ajánlásában az áll, hogy a városi önkormányzatok bizonyos feltételek mellett megtilthatják a dízel üzemű autók használatát a levegőminőség javítása érdekében.
Ugyanakkor ezt csak végső megoldásként rendelhetik el - áll a bírósági ajánlásban.
Ez a döntés akár 15 millió autótulajdonos is érinthet.
A bíró szavai szerint, a tulajdonosoknak ebbe bele kell törődniük és kártérítést sem követelhetnek.
A német autóklub szerint könnyen át lehet alakítani környezetbaráttá a dízel autókat, míg a Zöldek ugyanezt az autógyáraktól várják el.
A német autóipari cégek érdekképviselete tegnap ismét elutasította a szoftverfrissítésnél jóval drágább - a becslések szerint gyártmányonként átlagosan 1300 euróba kerülő - átalakítást.
Hangsúlyozták, hogy "okos" megoldásokkal, például a közlekedésirányítás digitalizációjával és az elektromobilitás támogatásával elkerülhető a dízelautók használatának tiltása.
A tiltás ellen foglalt állást a városi és települési önkormányzatok szövetsége is, mivel aránytalanul nagy terhet helyezne az önkormányzatokra a tiltott övezetek kijelölése és felügyelete. Példaként hozta fel, hogy Münchenben például 130 ezer utcatáblát kellene kihelyezni, az adminisztráció elvégzésére pedig száznál is több embert kellene felvenni.
Ugyanakkor bizonyos megállapítások szerint a légszennyezettség miatt, évente hatezer ember haláláért teszik felelőssé Németországban.
MTI
(kép: hatodikelem.blog.hu)
írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: boldoguljtatabanyan@gmail.com
Követed már a Boldogulj Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.