Boldogulj Tatabányán

Kezdd el helyben!

Mai rendkívüli közgyűlés: ezután Schmidt Csaba mondja meg, hol lehet reklámozni Tatabányán?

oriasplakat-schmidt.jpg

Legyűrűzött a közterületi plakátkérdés Tatabányára is, minden lehetséges módon igyekeznek megnehezíteni az eltérő vélemények megjelenítését a hatalom képviselői, és ezt a településképre hivatkozva teszik. Mai napon ül össze a tatabányai közgyűlés, hogy újra tárgyalja a köztéri reklámokról szóló helyi rendeletet.

Az különösen bájos az előterjesztés indítása: azt a célt tűzi ki, hogy a mennyiség illetve a településképet befolyásoló jellege a településkép védelmének megfelelő legyen.

Elég csak például a Bányász kórházra gondolnunk, hogy feltegyük a kérdést, melyik van rosszabb hatással a településképre: a reklámok vagy a szétrohadt épületek?

Azt írják, azért kell például módosítani, hogy a reklámhordozó és a reklám olyan legyen, hogy a települést illetve településrészt aránytalanul ne sértse. Vajon a régi buszpályaudvaron tudnak rontani az ott illetve a környékén elhelyezett reklámok bármilyen módon is?

Persze a vasútállomást és a buszpályaudvart kiveszi a hivatkozott kormányrendelet a meghozandó rendelet hatálya alól, gondoljuk azért, mert “nagyon elégedettek” a vasútállomás vizuális megjelenésével. Ránézésre van is benne “ráció.”

A rendelet meghatározza, hol helyezhető el reklám, ezek az utasváró, kioszk, közművelődési hirdetőoszlop és az információs vagy más célú berendezések.

Fontos, hogy ezután nem lehet majd ragasztani plakátokat, csak az ún. közművelődési hirdetőoszlopokra. Ezek szerint a plakátragasztók kora leáldozott? Hogyan fogják a nagy méretű plakátokat feltenni, mágnessel?. Szegény Lópici Gáspár, mi lesz most?

Kilövik a jelenlegi óriásplakátokat, hiszen most jellemzően 12 négyzetméter felületűek, de a javaslatban maximum 11 négyzetméter engedélyezhető.

A rendelet arról is szól, hogy ablakon vagy más átlátszó felületen elhelyezett reklámok is ide fognak tartozni.  Kíváncsian várjuk, hogy mit tesznek például az üzletek kirakatával.

Az előterjesztés legszebb része, hogy a polgármester kezébe adja a reklámberendezések kihelyezésének megítélését.

A rendelet 2020  végéig hagy türelmi időt, hogy a reklámhordozók megfeleljenek a rendelkezésnek.

Jelenleg fut Tatabányának egy szerződése az Euro Publicity nevű céggel, amely pont félidőben van.

Már az is furcsa jogbiztonság, hogy meglévő szerződést módosítanak újonnan meghozott szabályok alapján, attól függetlenül, hogy önmagában mindig aggályos, hogy egy település egyetlen cégnek adja oda a közterületi reklámjait.

De az előterjesztés azon része nevetséges, hogy azt írják:

“... az Euro Publicity Kft. számos szerződéses vállalásának nem tett eleget (így pl.: ügyfélszolgálati iroda hiánya, tatabányai alvállalkozó hiánya, éves reklámfelület elmulasztása)...”

Ha nincs ez a rendelet módosítás, akkor ez nem derül ki? Vagy magas ívben tesznek rá? Így zsarolják a céget? Miféle gazda az városvezetés?

Ezért kezdeményezik a szerződés módosítását.

Nyilván a cég nem kereshet rosszul, hiszen nem tudjuk mennyi ebből a Tatabánya területén realizált bevétel, de 2015-ben 370 milliós bevételből adózás után 105 milliója,  míg 2016-ban 399 milliós bevételből 145 milliós adózás utáni eredménye maradt zsebben a cégnek.

 

írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit:boldoguljtatabanyan@gmail.com

Követed már a Boldogulj  Tatabányán oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljtatabanyan.blog.hu/api/trackback/id/tr5312778546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hirdetés

Boldogulj Tatabányán

‘Lehet-e boldogulni Tatabányán? Számunkra ez a legfontosabb kérdés, amelyre olyan válaszokat, megoldásokat keresünk, amelyek megvalósításában mindenki örömmel vesz részt. Kezdeményezésünk célja az, hogy elősegítsük a helyi közösségek működését, hírt adjunk róluk, megbeszéljük dolgainkat és természetesnek tekintsük, hogy segítségére lehetünk egymásnak. ‘Hiszünk benne, hogy mindenki szeretne a megoldás része lenni. ‘Nem csodát akarunk tenni, azt akarjuk ne legyen szükség csodákra!:)

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása